Döden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Kjøpte meg Lørdag en Arctic-cooling VGA silencer. Fjernet den gamle kjølern med hjelp fra en kammerat som hadde med Isopropanol. (Han har dratt på ferie nå da!) Ettersom jeg får dårligere ytelse i Far Cry og knappe 5000 poeng i 3dMark 03 (Fikk nesten 6000 før) har jeg kommet til konklusjon at det er for lite kjølpasta / dårlig kontakt mellom kjernen og kjølern. Skal derfor fjerne den gamle pastaen. Her er da 1000 kroners spørsmålet: Dette vil vel fungere med aceton/neglelakkfjerner /ødelegge noe? ("Patons naìl polish Remover , ingrediens liste": Aceton, AQUA , Triglycerides of Ricinoleic acid, Denatonium og Benzoate!) Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Ta deg en tur til St.Hanshaugen så skal du få litt av meg Lenke til kommentar
Döden Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Ta deg en tur til St.Hanshaugen så skal du få litt av meg Neglelakk fjerner har jeg selv. Desverre ikke Isopropanol som jeg vet fungerer. Ellers vet du om det skader noe med neglelakk fjerner / ikke funger ? (Det burde jo ettersom det inneholder alkohol) Lenke til kommentar
fredde Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Brukte for 4 timer siden negllakkfjerner til å fjerne gammen goop. Gikk helt fint det...nå stod det riktig nok negllakkfjerner uten aceton på flasken. Men det luktet sterkt som fy.... Bare ikke bruke mye, bare ta såvidt det er noe på en Q-tip. Garanterer ikke noe men har brukt det ved flere anledninger selv... Endret 5. april 2004 av fredde Lenke til kommentar
Döden Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Neglelakkfjerner uten aceton ? Edit: Takker for svar. Endret 5. april 2004 av stryder Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Er rimelig sikker på at negllakkfjerner legger igjen rester - det er alt for mye dritt på ingredienslista... Mente at du kunne få en skvett isopropanol da Aceton reagerer med plast... Lenke til kommentar
Döden Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Er rimelig sikker på at negllakkfjerner legger igjen rester - det er alt for mye dritt på ingredienslista... Mente at du kunne få en skvett isopropanol da Aceton reagerer med plast... Jo takk. * Løper og tar T-bane til St.Hanshaugen * Flott å vite. Da drøyer jeg dette til imorgen. Isopropanol kan vel plukkes opp ganske billig på en benisn-stasjon eller jernvarhandel ? Edit:sSt.Hanshaugen Endret 5. april 2004 av stryder Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg kjøpte 1l isopropanol på apoteket. Kostet bare 40-50kr. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Joda, det får du over alt, men det har vært laaaange diskusjoner her om man kan bruke blå isoprpanol eller ikke (det er den du finner på bensinstasjoner) Bare søk litt så finner du lesestoff for hele natta Lenke til kommentar
Döden Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Joda, det får du over alt, men det har vært laaaange diskusjoner her om man kan bruke blå isoprpanol eller ikke (det er den du finner på bensinstasjoner) Bare søk litt så finner du lesestoff for hele natta Hehe. Ok. Men er det noe spesielt med denne Isopropanolen? E den "fali" ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 neinei, bare fargestoff. Men jo mer ritt som er i, jo mere rester Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hvor kan man finner blank isopropanol (den som er helt transparent)? Takk! Lenke til kommentar
bengh Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Tror du er på villstrå hvis du tror du får høyere 3DMark ved å få CPU'n til å gå litt kaldere. Forøvrig bør du bruke sprit/isopropanol for å fjerne gammel kjølepasta. Neglelakk fjerner inneholder Aceton og fett. Aceton kan være ganske aggresivt på plaster og fett isolerer. En kobinasjon av white spirit først og ren sprit etterpå fungerer best da white spirit løser best men legger igjen rester som du fjerner med sprit. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hvor kan man finner blank isopropanol (den som er helt transparent)? Takk! Bor du i oslo så har jeg en skvett til deg Lenke til kommentar
KaLiS_ Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 <---- Aktiv bruker av tannkrem som kjølepasta og det eier!! Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 eneste grunnen til at du kan få lavere score ved å skifte kjøler er at du har gjort en så dårlig jobb at cpu klokker seg ned fordi den blir for varm.. isåfall.. søk profesjonell hjelp før du begynner å rote med å ta det av igjen så du ikke ødelegger mer enn du allerede kanskje har gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå