F828 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Sikkert et ubeskrivelig dumt spørsmål, men jeg skjønner det egentlig ikke. Jeg tar bilder med min SONY DSC-F828 i vanlig modus, og bildene blir flotte. men når jeg skal ta bilder nært, må jeg stille det inn på macro for at det skal klare å fokusere. Men det jeg lurer på er; Når jeg da har det på macro, går det helt fint å ta bilder langt vekk - og de blir tilsynelatende like gode... Så hva er da vitsen med de to forskjellige innstillingene? Kunne det da ikke kun være denne macroinstillingen? som sagt, sikkert dumt, men jeg må jo spørre - og jeg håper noen kan gi et godt svar her. Takk. F828 Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Sikkert samme grunn som at en del objektiver til speilrefleks har muligheten til å begrense fokusområde; for at autofokusen skal virke raskere. Dumt om F828 ved vanlig fotografering skal lete etter fokus helt ned til 1cm. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Sikkert samme grunn som at en del objektiver til speilrefleks har muligheten til å begrense fokusområde; for at autofokusen skal virke raskere.Dumt om F828 ved vanlig fotografering skal lete etter fokus helt ned til 1cm. Det stemmer. Det er for å avgrense autofokusområdet under vanlig bruk slik at fokus kommer fortere enn den ellers kunne ha gjort. Endret 5. april 2004 av Øyst Lenke til kommentar
F828 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Takk, da ble jeg et lite hakk klokere. F828 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå