SiS 6326 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 har lyst å kjøpe meg et speilreflekskamera, og lurer på om jeg klarer meg med et som er manuell fokus på eller bør jeg ha et med auto-fokus? er ganske fersk som fotograf, og savner mange manuelle funksjoner som lukkertid og blender etc. som man har på speilreflekskamera. har sett på et Nikon F 301 til 1500,-. kunne dette være noe for en fersk fotograf som ønsker å kunne stille inn det meste manuellt, eller bør jeg gå for noe mer automatisk.. takk for svar.- Torbjørn Lenke til kommentar
tonn-and Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 nikon kameraet der seier folk det er ingen ting å samle på. Kjøp heller en brukt nikon fm2 eller noe. autofokus er jo mer lettvint, men med manuellt fokus styrer du mest sjølv. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Eg begynte å fotografere med en Nikon F2, dette er et kamera uten noe automatikk. Syns det var en kjempefordel, man lærer seg veldig godt det fototekniske. Du må liksom tenke på alt, litt kaos i starten, men liker fortsatt best F2'en min.. Vil absolutt anbefale et manuelt kamera om du er villig til å bruke litt tid på å lære deg det skikkelig.. Det er jo mye enklere med automatikk. Se om du får tak i en F2, eller F3... Det er noen panservogner av noen kamerahus, men tåler tilgjengjeld det meste.. veier også endel. Endret 5. april 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå