Gå til innhold

Politilyd fra Abit NF7 S hovudkort?

Suzuki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er nok bedre at alarmen går før den slår av midt i oppdateringen ( = død bios ) - det der er vel en typisk temperatur-alarm ? Sjekk om cpu-vifta sitter godt, evt. sitter i riktig kontakt ( se manual ) eller om vifta på nordbrua går.

Lenke til kommentar

Det skal ikke gå så lang tid da tror jeg. Ville tippe det er temperaturen som går over 90 grader. Sjekk cpu kjøleren, om den står riktig vei osv. Høres ut som temperaturproblemer

EDIT: eller så kan det være vifta di som er tørr\stopper litt opp. Om du har "Shutdown if CPU fan fail" på enabled i bios så kan det være det. Uler tre\fire ganger før pcen slår seg rett av. Prøv å sette dette til Disabled og sjekk.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Når eg starter opp maskina så tar det ca et minutt før lyden kommer...når lyden kommer så slå maskina seg rett av...hva er galt? for ikke oppdatert bios'en før lyden kommer...

Er det ikke kult med en politisyrene på LAN kanskje ?:p

Lenke til kommentar

Kan gi deg et svar som jeg vedder livet mitt på er riktig. Du har montert kjøleren feil vei. End of story. Snu den og alt skal være ok.

(Grunnen til at jeg er så sikker, er fordi jeg har gjort det selv :blush:)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Mulig dette hjelper. På english orker ikke å oversette:

It turned out that when the Thermal Diode (blue thingie in the socket) isnt making proper contact with the CPU, it causes the siren. Depending on how badly seated the diode is, changes the highest V-core achievable b4 it craps out.

I have no fricking idea why this is, but it seems to work. Here is the solution!

The Solution:

All you gotta do is physically bend the blue diode vertically so that the assembly is above socket level. Dont bent it too much however, the diode seems kinda flimsy. You dont need to bend it to more than a 45* angle from the mobo PCB. Just bend it so that you have to apply force to it to get the CPU in.

Then you *force* the CPU into the socket, which naturally puhes the diode back into the "proper" position. I was kinda skeptical about this but hell, at that point I was gonna RMA the board.

When I did this, the alarm went away completely. I now have access to 2.5v without any problems. Which is a huge boost compared to 1.75v!I had a new guy do this mod and it helped him as well.

Lenke til kommentar

Sirenene kan være et tegn på :

1) At du har stillt inn Vcore for høyt på cpu, eventuelt prøvd å boote på alt for høy Mhz.

2) Dårlig kontakt med den blå thermal dioden som står i sloten hvor cpu monteres (bøy den litt opp og problemet løser seg, men her går alarmen som regel fra 1.75Vcore)

3) At hovedkortet slår seg av pga temperaturen (at den når 70C for eksempel), da er problemet enten kjøleren (montasje, for dårlig etc) eller skadet kjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...