kimenge Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Hei, Jeg og brodern har bygd en pc med en Amd prossesor. Den har begynt og slå seg av. Har vært inne i bios og sjekket tempen? den ligger på ca 60 - 63 grader. Er dette for høyt? Er det så høyt at pc'en kan slå seg av pga dette? Takker for svar. Endret 5. april 2004 av kimenge Lenke til kommentar
kimenge Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Hovedkort er Asus A7N8X-E Deluxe og Cpu er en AMD Athlon XP 2600. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det er litt høyt, har du kabinettvifter? Lenke til kommentar
kimenge Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Hei, ja, 2 stk faktisk, en i døra, og en bak i et chieftech kabinett. Men kan en temp på 60 grader gjøre at pc'en skrur seg av?. Det som skjer er at disker + vifter og sånn skrur seg av, mens på lampen fremdeles lyser, det lyser også fremdeles i hovedkortet. Endret 5. april 2004 av kimenge Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Synes 60 - 63 grader er ganske mye, men langt fra farlig. Du kan jo lese hva amd folk sier selv om temperaturen på prosessorene. http://forums.amd.com/index.php?showtopic=11807 Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 For å svare på spørsmålet ditt; Det er fullt mulig at pc'en kan 'skru seg av' ved denne systemtemperaturen. Min gamle gjorde akkurat det samme (A7N8X rev1 + xp2500+). Eneste løsningen var en bedre kjøleløsning enn den herlig stillegående, men akk så dårlige GlacialTech'en. Lenke til kommentar
DaffyDuck Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg har helt likens hovedkort og jeg har en AMD XP 2700+... jeg bruker en Thermaltake Volcano 11+ også har jeg 6 kab. vifter ligger i gjennomsnitt på 39-40 grader... Hvordan cpu vifte har du? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Er dette et spørsmål som har verdt oppe før tro Kunne man søkt litt først i dette tilfellet Jo det er høyt når CPUn ikke er under load! Regner med at den kommer godt over 70 når dere spiller e.l... Hvilken vei blåser viftene deres? Det er best å ha front inn og bak ut! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Kan du fortelle litt mer om systemet ditt? DU har altså en AMD XP2600 og to kabinettvifter. - Hva slags CPU kjøler har du? - Hva slags kabinett og strømforsyning? - Hvor er kabinettviftene montert, og hvilken vei blåser de luften? - Hvilken system temperatur har du avlest? I bios kan du sikkert sette opp en maks temp. hvor hovedkortet vil slå av maskinen. Hva er denne innstilt på? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 har en amd 2700+ og den er 45 grader og 33 innii kabinette så ja da er nok din litt høy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå