Gammelmann Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Har tenkt å bruke ca. 500-600kr på høyttalere. Er ikke sikker på hva som gir mest valuta for pengene i denne prisklassen, men har sett meg ut Altec Lansing ATP3 til 500 spenn og Logitech Z-640 til 575 spenn hos www.itbutikken.dk. Lurer på hvilket av disse som spiller best til spill, musikk og film. Er det flere gode kandidater i samme prisklasse, vil jeg gjerne vurdere disse også. Er takknemlig for alle svar! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Flere gode kanditater: Creative P580 Creative T2900 Men uten tvil... jeg hadde valgt Logitech settet du linka til!!! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Anbefaler Altec Lansing sine høyttalere til det fulle. En kamerat av meg har de og makan til lyd i den prisklassen finnes ikke. Alt det de kara der tar i blir til gull. Edit: "Hei Leif" Endret 5. april 2004 av LarsP Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Designet er fett... men syns det er veldig lite effekt i forhold til Creative og Logitech sine sett i samme prisklasse Lenke til kommentar
CD Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Designet er fett... men syns det er veldig lite effekt i forhold til Creative og Logitech sine sett i samme prisklasse Det er nå heller slik at effekt og effekt ikke er det samme, det går ikke å sammenligne RMS og Nominell utgangsstrøm (totalt). Ser du på RMS for alle er det minimal forskjell 1-2W Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 jaja, men skal du spille HØYT eller skal du spille bra? Tipper det siste, dessuten. 6-700 kr. Det er begrenset hvor mye kraft du kan få ut av slike "bordhøyttalere". Jeg sitter her nå med et par Harman/Kardon-høyttalere som spiller temmelig bra. Kunne helst tenkt meg disse da, men men. 2000,- for et par PC-høyttalere. Da kjøper jeg meg heller et par fete Sennheiser headphones! Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Kjøp det surround anlegget som er ukens tilbud på komplett, koster 795. Kjøper du bare rds reciveren løs koster den 1200!! I tillegg har det fint design og dvd spiller...lyden er helt oki, og sammelignet med høytalersett til 5-600 så finns det neppe særlig mer for pengene...har hatt flere billige creative sett til 500-600, men de spiller ikke så høyt eller bra. Altecen er litt finere lyd på musikk, men bare stereo og mangler trykket. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Finn ut hva du vil ha av 2.1 eller 5.1 først, da blir det lettere å gi råd Lenke til kommentar
Gammelmann Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 OI OI!!! Det sorroundanlegget på Komplett så passe digg ut da! Tror jeg er passe sikker på å få mye ut av prisen der. Har ikke DVD-spiller fra før av heller, så de 200kr ekstra er jo spart inn igjen der. Hvis disse er gode, tror jeg at jeg bestiller dem. jaja, men skal du spille HØYT eller skal du spille bra? Jeg skal spille i hovedsak bra. Hvor høyt de spiller må eventuelt komme som en bonus. Er det noen som har noen synspunkter på Eltax MovieBoxx Home Theatre før jeg bestiller dem? Lenke til kommentar
Gammelmann Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Når det gjelder hjemmekinoanleggget på Komplett.no har jeg hørt litt rundt og funnet ut at jeg vil være mer fornød med et par "skikkelige" datahøyttalere. Har lest litt og funnet ut at Trust har et 5.1 anlegg til ca. 600kr: Trust Soundwave 3000P 5.1 Til slutt står det mellom dette og Altec Lansing ATP3. Det er jo 5.1 mot 2.1, men hva ville dere gått for? Jeg vil helst ha det som gir mest "trøkk". Selvfølgelig er det fint om lyden kommer fra alle kanter, men det skal ikke gå på bekostning av lyden. Takker for alle svar så langt!!! PS: Tar fortsatt vel imot andre konkurrenter som dere anbefaler. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jeg anbefaler Altec Lansing ATP3 høytalerene! Jeg sitter selv å hører på musikk med de nå, og jeg er kjempefornøyd. Har hatt de i ca. 1 og et halvt år nå, og har aldri hatt problemer! De gir veldig mye for penga, og jeg synes sub'en yter veldig bra! Jeg er ingen ekspert på lyd, men til vanlig bruk (musikk både høy og lav lyd, og spilling) fungerer de ekstremt godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå