progod Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 jeg har et problem med min Shuttle pc, jeg tror det er strømforsyningen min det er noe feil med. Fordi når jeg har sittet ved pcen en stund så begynner strømforsyningen og slite. Den går pluttselig veeldig silent og går til normal modus hvert 10sek og da henger pcen seg. Da må jeg trykke på avbryter knappen for å boote på nytt, men da vil den ikke boote opp igjen. For at jeg skal kunne boote dem fullstendig opp igjen må jeg la strømforsyningen hvile (uten at den er koblet til ) i litt over 24 timer for at den sakl starte opp igjen. Tar imot all hjelp, på forhånd takk Ken Grønnbeck! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg har ikke vært borti Shuttle PCer eller lignende kabinettyper (ennå), men antar at du har et varmeproblem. Kan du test om du får de samme problemene hvis du ta av kabinettsidene? Det hadde sikkert hjulpet litt på hvis du nevnte hva slags komponenter du har i maskinen og hvor mye effekt denne PSU kan levere. Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) progod, jeg har også liknende problem med Shuttle-PC til far. Uten å finne ut hvorfor, har jeg sendt kabinetten med prosessoren til butikken til undersøkelsen. jojo1717 Endret 5. april 2004 av jojo1717 Lenke til kommentar
progod Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 REPLAY Jeg har tatt av side dørene alt jeg ahr er noe bak, forran og under. Mange andre har trodd at det var strømforsyningen når jeg trodde det var cpuen. Varme problemet skal jeg prøve å løse på TG04, skal bytte til en langt bedre vifte. Hvis ikke dette funker sender jeg inn pcen til komplett igjen med klage på strømforsyningen. Hvis de finner feilen eller sier at det ikke er noe galt med den skal jeg prøve å bytte til en bedre vifte. Det jeg har i pcen er: amd 64 1024 drr-ram Radeon 9800 NP Dårlig harddisk 20GB (GAMMEL) Bør jeg kanskje fjerne noe av dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det høres ut som thermal protection i PSU'en som slår inn. Overbelastes den kan dette skje . Den må da "hvile" litt før den starter igjen . Har du et eldre skjermkort kan du jo prøvekjøre shuttelen med det . 9800 suger jo mye strøm . Eller midlertidig fjerne en ram brikke , jeg antar du har 2x512 . ..... Lenke til kommentar
progod Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Det høres ut som thermal protection i PSU'en som slår inn.Overbelastes den kan dette skje . Den må da "hvile" litt før den starter igjen . Har du et eldre skjermkort kan du jo prøvekjøre shuttelen med det . 9800 suger jo mye strøm . Eller midlertidig fjerne en ram brikke , jeg antar du har 2x512 . ..... KK, kan teste. Men trokke jeg tester før TG / imorra Lenke til kommentar
progod Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Burde jeg først bytte ut vifta, strømforsyning eller ta ut en ram brikke eller bytte skjermkort. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg ville først prøvd å få den mere kjølig . Virker som varme bygger seg opp i boksen din over tid . Det kan jo selvfølgelig være noe feil med PSU'en og da .. ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå