Gå til innhold

3D modellerer


Anbefalte innlegg

Har brukt Bryce 2 demoen litt, men den har et par store mangler som gjør at jeg ikke kan bruke den:

 

den kan ikke save dokumenter

når den er ferdig med å rendre et bilde legger den på et filter med softwareselskapets navn.

 

------------------

 

det jeg ønsker er:

et 3D program som fungerer så likt som mulig Bryce 2, men med de ovennevnte manglene utbedret. Programmet skal kjøres på en 166MHz Pentium MMX

 

Softwaretype:

OpenSource/GPL

free/shareware/evt demo

evt annen (lisens) løsning.

!betaling er utelukket!

 

på forhånd: takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest her på forumet at man kan laste ned Maya 4 fra www.aliaswavefront.com. Dette er de som lager Maya. Maya er det programmet som har blitt standarden i Hollywood de senere årene.

Men, har du god nok maskin for dette programmet?

Maya krever mye av maskinen din, spesielt når det gjelder RAM. På fullversjonene anbefaler Maya minimum 512Mb med RAM. (Det svenske bladet Mac World testet Maya for OS X og anbefalte der 1Gb RAM for å kunne bruke programmet skikkelig).

Lenke til kommentar

Hvordan går det å rendre med den maskinen da?.Hørtes litt "spinkel" ut.Uansett,så kan du jo prøve f.eks.: Amorphium Pro,Swift 3D,Alteros 3D,Rhinoceros.v2, Anim8or,strata3D m.flere....

 

Er som regel problemer med savinger og slikt på demoer og trials.Import og export bruker heller ikke funke.J**** irriterende.....

 

Har du rask linje på nettet,kunne jeg sendt deg noen små programmer.Har fullversjon av Bryce 5.0 også...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-01 01:29, CIder skrev:

Hvordan går det å rendre med den maskinen da?.Hørtes litt "spinkel" ut.Uansett,så kan du jo prøve f.eks.: Amorphium Pro,Swift 3D,Alteros 3D,Rhinoceros.v2, Anim8or,strata3D m.flere....


Er som regel problemer med savinger og slikt på demoer og trials.Import og export bruker heller ikke funke.J**** irriterende.....


Har du rask linje på nettet,kunne jeg sendt deg noen små programmer.Har fullversjon av Bryce 5.0 også...


 

Bryce5 høres bra ut! men spørsmålet er om det duger, uansett så får jeg vurdere til jeg har bedre internettlinje :wink:

 

maskina rendrer _ikke_ så hurtig som en kunne ønske, men det er heller ikke _hovedformålet_.

 

Blender har jeg til linux, men jeg har ikke forstått det enda :roll:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-01 01:29, CIder skrev:

Hvordan går det å rendre med den maskinen da?.Hørtes litt "spinkel" ut.Uansett,så kan du jo prøve f.eks.: Amorphium Pro,Swift 3D,Alteros 3D,Rhinoceros.v2, Anim8or,strata3D m.flere....


Er som regel problemer med savinger og slikt på demoer og trials.Import og export bruker heller ikke funke.J**** irriterende.....


Har du rask linje på nettet,kunne jeg sendt deg noen små programmer.Har fullversjon av Bryce 5.0 også...


 

Så var vi igang med warez igjen her på forumet da. Sier ikke mer om den saken jeg.

Spørsmålet var vel egentlig om hvilke 3D programmer som kan kjøres fint på maskinen som er til rådighet og navn på disse.

 

Når det gjelder Bryce etc.. Så er dette programmer for landskap og ikke modeller.

 

Maya kunne selvsagt bli brukt, men som det også er nevnt tidligere her bruker dette programmet alt for mye ressurser til å kjøre bra på en slik maskin.

 

Det beste alternativet er om du ser bort ifra maskinen din, 3DsMax fra Discreet.

 

Du skal kunne laste ned 3DsMax å kjøre som trial i 30 dager før du må registrere. Dette burde være nok for å lage kabinettet ditt. Programmet er enkelt og krever en masse av maskinen din ja, men sålenge du bare lager et kabinett skal det gå "bra" uansett.

 

Om du har tegninger og "planer" for hvordan denne modellen skal se ut kan vi sikkert hjelpe med å lage en 3D modell og rendere denne for deg her hos oss. Bare si hvilket format du skal ha 3D modellen og de(t) ferdige bilde(ne).

 

Håper dette hjalp!

 

- Tech Support http://www.silentblue.net

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-01 11:45, bic-judge skrev:

Quote:


On 2002-04-01 01:29, CIder skrev:

Hvordan går det å rendre med den maskinen da?.Hørtes litt "spinkel" ut.Uansett,så kan du jo prøve f.eks.: Amorphium Pro,Swift 3D,Alteros 3D,Rhinoceros.v2, Anim8or,strata3D m.flere....


Er som regel problemer med savinger og slikt på demoer og trials.Import og export bruker heller ikke funke.J**** irriterende.....


Har du rask linje på nettet,kunne jeg sendt deg noen små programmer.Har fullversjon av Bryce 5.0 også...


 

Så var vi igang med warez igjen her på forumet da. Sier ikke mer om den saken jeg.

Spørsmålet var vel egentlig om hvilke 3D programmer som kan kjøres fint på maskinen som er til rådighet og navn på disse.

 

Når det gjelder Bryce etc.. Så er dette programmer for landskap og ikke modeller.

 

Maya kunne selvsagt bli brukt, men som det også er nevnt tidligere her bruker dette programmet alt for mye ressurser til å kjøre bra på en slik maskin.

 

Det beste alternativet er om du ser bort ifra maskinen din, 3DsMax fra Discreet.

 

Du skal kunne laste ned 3DsMax å kjøre som trial i 30 dager før du må registrere. Dette burde være nok for å lage kabinettet ditt. Programmet er enkelt og krever en masse av maskinen din ja, men sålenge du bare lager et kabinett skal det gå "bra" uansett.

 

Om du har tegninger og "planer" for hvordan denne modellen skal se ut kan vi sikkert hjelpe med å lage en 3D modell og rendere denne for deg her hos oss. Bare si hvilket format du skal ha 3D modellen og de(t) ferdige bilde(ne).

 

Håper dette hjalp!

 

- Tech Support

 

 

takker for tilbudet! men noe av idéen må være å finne beste løsning vha 3D-programmet, dvs flere løsninger, flytte på ting o.l. (og få noen "bilder" og ha det gøy :grin: )

 

3D StudioMax har jeg prøvd... gikk grusomt tregt (hele prog'et) :sad:

 

vet dere om noen til linux? (spør etter hvert som denne tråden dør ut i den kategorien óg)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 02:48, Stonescream skrev:

hva med en gammal autocad versjon?

Kanskje det finnes en fullversjon etter som du skal ha en gammel versjon tilpasset din maskin?

Har sett software firma gi ut gratis gamle gamle versjoner av sine produkter gratis for nedlasting. Kanskje gjelder dette firmaet som lager autocad også?


 

Jeg vil tro dette gjelder bare hvis man ikke kan tjene penger på det gamle programmet... det heter vel "abandonware"...

Lenke til kommentar

Bruker Max endel og litt CAD.

Autocad er definitivt best for teknisk modellering.

Det beste vil kanskje være å bruke 3D studio VIZ, som er en slags krysning mellom CAD og MAX.

Dette er også et Autodeskprodukt, og gui'et er lettfattelig og enkelt å bruke i forhold til Autocad som krever litt mer lesing av manual.

VIZ har også mye bedre muligheter for pålegging av teksturer enn autocad.

Autocad suger ved fremstilling av realistiske teksturer.

Uansett; realisme som caustics og raytracematerialer vil nok drepe den stakkars PC'n din. :razz:

Gudd løkk uansett. :smile:

Lenke til kommentar

Du kan gå inn på http://www.solidedge.no og bestille

en helt gratis CD med Solid Edge Origin.

 

Dette er en fullt ut fungerende versjon der du

kan lagre arbeidene dine uten tidsbegrensing.

 

Det er noen begrensinger i gratisversjonen, som

blant annet at du ikke kan lagre 2D-tegninger som

er generert ut ifra 3D-modellen.

 

Det følger med en tutorial som setter deg raskt

inn i arbeidsmetoden.

 

Eneste problemet for deg, er at du må ha minst

128MB RAM, dessuten tror jeg maskinen din blir

veldig treg å jobbe på.

 

Selv sverger jeg til Unigraphics V18, men da må du punge ut med ca. 200 000,-

 

AutoCAD? Nei takk! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...