FenrisC0de Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei, jeg har Nextgentel bravo linje, fra routeren jeg fikk fra nextgentel har jeg koblet opp en 3com WLan router, denne har jeg koblet pcen min opp mot med ledning (altså ikke trådløs). Problemet er at feks under online spilling så mister jeg "connection" hele tiden, altså er det et brudd ett eller annet sted, hva er gærent? Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 oja hvor for ikke bare bruke en switch sidne det ikke skall hver trådlåst. jeg har en switch til 300 kr og får aldri connection problem. det er en swicth med 8 porte og stillig design. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei, jeg har Nextgentel bravo linje, fra routeren jeg fikk fra nextgentel har jeg koblet opp en 3com WLan router, denne har jeg koblet pcen min opp mot med ledning (altså ikke trådløs). Problemet er at feks under online spilling så mister jeg "connection" hele tiden, altså er det et brudd ett eller annet sted, hva er gærent? jeg hadde akkurat samme problemet med 3com routeren min. jeg har adsl fra mimer. snakket langt og lenge med psdata om dette og fikk beskjed om at jeg skulle sende den til dem så skulle de sende meg en ny. altså virker det som en del av disse 3com routerene har produksjonsfeil det var i hvert fall det psdata kom fram til... jeg anbefaler deg å gjøre det samme. kontakt butikken du kjøpte den fra og spør dem om eventuelt å få den byttet... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 helvete! ja daså, takker for hjelpen! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Hmm, jeg har Sygate firewall installert, her hadde jeg "Randomice TCP number" enablet, når jeg fjernet det fungerte online spill fint, men det lagger på nesten alle spill også da Lenke til kommentar
svennand Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hmm, jeg har Sygate firewall installert, her hadde jeg "Randomice TCP number" enablet, når jeg fjernet det fungerte online spill fint, men det lagger på nesten alle spill også da litt lagg hadde jeg og når jeg hadde 3com'en. mitt problem var at internetten datt ut random. enkelte ganger når jeg satt å spilte online andre ganger når jeg surfet osv... problemet var at inn i 3com innstillingene fikk jeg beskjed om at dsl var disconnecta... måtte makke og makke for å få connected igjen! sendte adsl modemet til mimer og fikk dem til å stressteste det og kjøre diverse tester. de lot det stå på i sentralen demma i ett par timer og der var det dønnstabilt. konklusjon 3com suckz! hvis du ser på hovedmenyen over internett og nettverk er det veeeeldig mange som sliter med 3com.... før i tiden stod 3com for dønnstabilitet og solidhet. hadde man 3com så var man sikker på at nettverket var oppe å gå med jerngrep men jeg føler at de har tapt seg noe voldsomt det siste årene... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 så omfattende er ikke problemet mitt, her er det bare at plutselig mister jeg oppkoblingen for et par sekunder, og det er jo nok til å falle ut av et online spill! Jeg har internett tilkoblingen tilbake etter 2sekunder Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hvis du ser på hovedmenyen over internett og nettverk er det veeeeldig mange som sliter med 3com.... Jeg har satt opp mange titalls slike 3com-routere, og de bare virker så jeg kan ikke si jeg deler din erfaring. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 hvis du ser på hovedmenyen over internett og nettverk er det veeeeldig mange som sliter med 3com.... Jeg har satt opp mange titalls slike 3com-routere, og de bare virker så jeg kan ikke si jeg deler din erfaring. vært heldig du da etter min erfaring har 3com veldig mye produksjonsfeil på den nye serien demma (altså den home office trådløs dingsen) vet om veldig mange som har måtte returnere den for den var ustabil/dårlig nå skal det vel også sies at 3com tilbakekalte ett stort parti av disse på grunn av en glipp under produsering Lenke til kommentar
hceiken Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Har også en slik 3com wlan router, med de samme problemene. Mister kontakten til stadighet, spesielt slitsomt ved streaming av lyd og bilde evt IP telefoni. Men etter en FIRMWARE oppdatering fungerer alt helt stabilt. Prøv det. meget enkelt å gjøre. Endret 7. april 2004 av hceiken Lenke til kommentar
svennand Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Har også en slik 3com wlan router, med de samme problemene. Mister kontakten til stadighet, spesielt slitsomt ved streaming av lyd og bilde evt IP telefoni. Men etter en FIRMWARE oppdatering fungerer alt helt stabilt. Prøv det. meget enkelt å gjøre. prøvde alle former for firmware... men det hadde ikke noe som hjalp for meg... kan være de har fått en som fikser problemet (har ikke sjekket på 3 uker) husker der var problemer med at hvis man overførte for mye fra internett så ville linja dette ned (dette ble det en firmware oppdatering på) men den hjalp ikke meg. linja kunne holde seg alt fra 1 minutt til 5-6 timer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå