Gå til innhold

Sapphire Radeon 9600 Atlantis

Anbefalte innlegg

Som topic sier så fryser bildet etter noen minutter og vpu recovery dukker opp. Jeg trykker ikke send på den og kommer tilbake inn i spillet. Får spilt 2-3 min til så skjer det samme igjen. Har lasta ned de nyeste driverne. Noen som har vært borte i det her før?

PS:Fjerna først de gamle driverne restarta marskinen, windows la inn sine egne før jeg fikk lagt inn de nye. Har det noe å si? Hvordan får jeg da Xp til å ikke legge inn nye drivere før jeg får lagt inn de jeg har lastet ned.

Skjermkortet jeg bruker

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

AGP,ATI,"Fireblade Edition", Full-Retail

Hovedkortet jeg bruker

MSI K7N2-VL Hovedkort Socket A DDR, Bulk

nForce2 400/MCP, ATX, ATA133, LAN, LYD

EDIT

Feil mld. jeg får

Endret av oleisbest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

minner meg om problemet jeg hadde på min gamle Pc, med K6-2 550mhz og et GF2 MX. Hovedkortet klarte ikke levere nok strøm i AGP 2x, så jeg måtte kjøre med 1X u/fastwrites og Sideband-adressing. (husker ikke hvilken hvem av dem kortet støtta)

så, det underbygger påstanden om å sette ned fra 8x til 4x hvertfal.. :ermm:

Lenke til kommentar
Hvordan setter jeg eventulet ned agp-hastigheten fra 8X til 4X og hvordan slår jeg av fastwrites.

begge disse options finnes i egenskaper for skjerm -> ati kontrollpanel

agp skal vel også stilles i bios?

korrekt.. kan stilles der oxo :yes:

Lenke til kommentar

Tusen takk, når jeg satt ned agp-hastigheten funker det å bruke OpenGL også.

Hva er egentlig best å bruke? OpgenGL eller Direct3d? Hva får jeg best grafikk av? Vet ikke om det har noe å si på grafikken, men jeg får jo kjørt med 8x agp hastighet på Direct3d, men kun 4x agp hastighet på OpenGL. Hva bør jeg velge?

-ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...