Gå til innhold

mp3 spiller ala HI-md....

Anbefalte innlegg

noen som har prøvd hi-md......nye 1gig plater, med 45cd på 1minidisc!!!!
en verdig konkurrent til flash mp3 spilere, hvis du vil ha en som går i lomma...er vel vært å kjøpe i steden for en iriver512mb,256mb?

må jo har radio, og det har vel en del av dem.....
PS: skal ikke "bare" har en net-md, men den nye HI-MD systemet, om det er verdt å sate på..er batteri kapasitet bra også(hørt iriver har 23timer som er mega!)
noe lignende på hi-md?

enig eller? Endret av div_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulle kjøpe iriver ett eller annet, men når jeg hørte om hi-md, da ble jeg mer overbevist om ar dette var bedre....det er jo bevegelige deler ect litt større en iriver, men har ikke MD meget god batteri tid også, dessuten er de ikke såå stor?

vil ikke gå for HD basert grunnet "følsomhet for slag"....lesehode kan skade platene,de er litt for store...de fleste er, og de minste har 1/10 av plassen til samme pris som de litt større

Md kan vel "ta skade" av slag, men har er aldri lesedel i nærheten av lagrings delen som¨er i from av utak bare disker(mindre plass,men myye musikk pga atrac3 komprimering ) her er det laser som er "lesedelen"...altså ingen fysisk kontakt..

skulle gjerne likt å høre om hi-md fra noen som vet mer, jeg vet kun det jeg har lest.......alle skrøyter jo om sine produkter..ikke det negative
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg er intressert selv. det at en vil kunen bruke diskene som disketter via usb er en morsom detalj i seg selv (lurer på når/om dem kommer som intern enheter).

så vidt jeg har skjønt vil du ikke kunne legge mp3ene på diskene som mp3er om du skal spille dem av, ivertfall ikke på sony sine egne enheter (hva andre produsenter kommer med vites ikke, selv om sony sikkert kommer til å legge inn noen begrensninger i lisensavtalene)men istedet blir spillt over til sonys egent format atrac3 (eler noe sånt).

veit dette er seint men kan være nyttig for andre søkere :)

Lenke til kommentar
1gig plater, med 45cd på 1minidisc!!!!

Skulle gjerne hørt på en sånn, er overbevist om at du må ha bra dårlig hørsel, evt bry deg null om lyd, hvis det der skal høres bra ut. Et snitt på 22,75 MByte/CD sier jo sitt. Mulig det høres bra ut til å være komprimert så kraftig, men det er nok alt. De reklamerer vel med at det gir "CD-kvalitet" også tenker jeg ;)

Men så jeg har aldri vært en tilhenger av MD. Det "tidligere" problemet med lang opptakstid og den, etter min mening, høye prisen for en god spiller er hovedgrunnene.

For "folk i farta" er det på den annen side sikkert helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...