antec Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg driver et nettsted som jeg jevnlig oppdaterer. Problemet er at etter en oppdatering på en av sidene så må jeg trykke 'refresh' i nettleseren for å få opp den oppdaterte versjonen. Regner med at dette lar seg gjøre med javascript...? At nettleseren alltid henter inn den siden som faktisk ligger på serveren og ikke den som brukeren besøkte sist. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Inge_aning Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Tror det er en browser instilling. I IE er det Tools > Internet Options Klikk på settings i Temporary Internet Files. Under Check for newer versions of stored pages. Velg Every visit to the page. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Du skal kunne nekte nettlesere å cache siden ved hjelp av kode og, men tror det er meta, ikke js Flytter denne til webdesifgn og håper noen andre kan svbare så jeg slipper å rote rundt i filene/papirene mine Lenke til kommentar
antec Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Tror det er en browser instilling. I IE er det Tools > Internet Options Klikk på settings i Temporary Internet Files. Under Check for newer versions of stored pages. Velg Every visit to the page. Vel å bra for min egen del, men nå tenker jeg litt på mine brukere også Irriterende dersom noen ikke får den informasjonen de bør få Ang. plassering av posten: var litt usikker på hvor den burde plasseres, men regner med det kan tilgis Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Slik er det desverre. Du kan imidlertid legge til en meta som jevnlig refresher siden hvert n sekund. Noen gjør dette. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Prøv denne du: <META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE"> Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Prøv denne du: <META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE"> Og der var den Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Du er ute etter disse: 1) <META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE"> (som nevnt) 2) <META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="<sekunder>; URL=<url>"> 1) Gjør at siden ikke caches og tvinger nettleseren til å hente ned siden fra verten hver gang den besøker nettsiden. 2) Ber nettleseren hente ned ny informasjon fra tjener hvert n sekund. Disse meta taggene er likevel avhengig av at nettleseren støtter dem og eventuelle instillinger som tillater dette ikke er endret. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Fikk di hikke RolfOve? meta refresh - tvinger det refresh på bilder og, eller bare tekst? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 meta refresh - tvinger det refresh på bilder og, eller bare tekst? Tror det kun refresher innholdet som ligger i filen der meta koden ligger.. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Fikk di hikke RolfOve? hehe . takk for at du fjernet dem. meta refresh - tvinger det refresh på bilder og, eller bare tekst?Jeg antar at den kun refresher bildene hvis nettleseren er satt opp til å se etter nye versjoner av bilder (som de største nettlesere gjør som standard) Endret 7. april 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå