bluesman Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg har noen 120 vifter liggende. Tenkte og sette to stk. 120vifter på innsiden av min AC EVO 240. Sette de slik at de suger luft inn utenfra kabinettet. Har i dag to vifter på utsiden som blåser inn mellom radiatoren. Noen som vet om det noen grader og tjene på det?? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Når du allerede har viftene, så skader det jo ikke å prøve! Prøv, få resultater og post disse etterpå! Mye bedre det, enn om folk skal syns og mene så forbanna mye før du i det hele tatt kommer deg igang og får bekreftet/avkreftet synsingen! Lenke til kommentar
theggenes Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg har nå uansett lyst til å synse og mene litt To ekstra vifter vil øke kjøleevnen, men det er tvilsomt om du får mer enn noen tidels grader forskjell. En AC EVO 240 med to 120mm vifter skulle være mer enn nok til de aller fleste systemer, men for all del, sett på de ekstra viftene og se hva som skjer, det kan jo hende de gjør mer enn å bare lage mer støy Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Ja, nettopp. Jeg er ute etter litt synnsing og mening. Tenkte blant annet at vifter inne i kabinettet bråker mindre. Jeg kan slå av viftene på utsiden. Da får jeg mindre støy fra PC'n. Tengte og gjøre dette med en gang jeg slår på PC'n eller når det er kaldt på rommet. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg kan slå av viftene på utsiden. Da får jeg mindre støy fra PC'n. Radiatorn bromsar luftflödet och skapar en tryckskillnad, eller hur? Axialfläktar är dåliga på att hantera tryckskillnader, särskilt om de kör på lågvarv. Med push-pull får du bättre genomströmning och kan välja mellan att öka den totala kyleffekten eller dra ner varvtalet (och därmed ljudnivån) på fläktarna. Att stänga av de yttre fläktarna helt är en dålig idé, eftersom de då ger upphov till mer motstånd och oväsen! /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå