inaktiv000 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 2x250 GB disker i RAID-1 på et MSI K7T Turbo (6330) vises ikke i Windows 2000 (Computer Management). Jeg har laget et array i FastBuild BIOSen. To andre disker, under 137 GB, fungerer fint i et tilsvarende oppsett. Jeg antar at problemet ligger i diskstørrelsen, men BIOSen er flashet til en versjon som skal støtte store disker, bruker nyeste driver (har forsøkt både direkte fra Promise og fra MSI), samt registry "hacken" for LBA 48-bit er aktivert. Noen forslag? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 finner du diskene hver for seg da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 2x250 GB disker i RAID-1 på et MSI K7T Turbo (6330) vises ikke i Windows 2000 (Computer Management). Jeg har laget et array i FastBuild BIOSen. To andre disker, under 137 GB, fungerer fint i et tilsvarende oppsett. Jeg antar at problemet ligger i diskstørrelsen, men BIOSen er flashet til en versjon som skal støtte store disker, bruker nyeste driver (har forsøkt både direkte fra Promise og fra MSI), samt registry "hacken" for LBA 48-bit er aktivert. Noen forslag? Du skriver at BIOS'en er oppdatert til en som støtter store disker. Gjelder dette BIOS'en til hovedkortet, eller BIOS'en til RAID kontrolleren på det? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Jeg finner ikke diskene hver for seg når de er koblet til RAID kontrolleren, men kobles de på de vanlige IDE kontrollerene finner jeg dem. BIOS oppgraderingen gjaldt både "vanlig" BIOS og den til RAID kontrolleren. Før fant RAID kontrolleren sitt "BIOS-program" diskene som 137 GB, etter oppdateringen som 250. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 "Jeg finner ikke diskene hver for seg når de er koblet til RAID kontrolleren" også "Før fant RAID kontrolleren sitt "BIOS-program" diskene som 137 GB, etter oppdateringen som 250." ? Regner med du mener IDE kontrolleren i siste utalelse.. Var en liten snartur inne på MSI's hjemmesider og så etter Bios, siste biosen der indikerer bare at den støtter 160Gb (bios v.3.5) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Jeg mener RAID kontrolleren, som finner dem som 250 GB. Er det ikke slik at hvis de støtter over 137, så støtter de over 137 GB (48-bit LBA)? Edit: Det er i Windows jeg ikke finner dem. RAID kontrolleren sin BIOS har hele tiden funnet dem. Endret 6. april 2004 av cecolon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå