PappKassE Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hey! holder på med d feteste prosjektet. skal bygge en maskin inn i ei kule som er ca 30 i diamter. kommer til å bli rå! men lurer hardt på om d er mulig å få tak i eksterne strømforsyninger, av den typen som er på shuttle bokser, og modifisere den til fungere på mini-itx hk..noen som har noe info til meg om d...kan ikke vente med å begynne med bygginga...skal ha kula i blankpolert krom med 3 "edderkopp" bein...og eneste ledninger som skal komme ut av den er strøm,skjerm(finnes d forresten en mulighet å få sendt skjermbildet trådløst?) of kansje en forlenger til usb og firewire....i have seen the light!!! Lenke til kommentar
Data_Noob [cB] Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 kult... legg ut bilder når du er ferdig da! Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Her kan du vel hente litt inspirasjon vil jeg tro. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 ikke glem å starte en worklog Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Ta en titt her du. Hjemmesiden til Dr Spawn. Lenke til kommentar
PappKassE Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 hmmm, jo skal vell få opp en worklogg etterhvert, men probbet at jeg mangler all hardware...men kan jo begynne et sted, nemmelig planlegging forresten, noen som vet om dette burde funke? strøm er jo ei itx side...sååååe tenkte at joda...er jo en mulighet...hadde ihvertfal rocka hardt hvis d funka Lenke til kommentar
PappKassE Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 noen som har noen ide hvor høyt dette kortet er? VIA Epia MII 10000 Nehemiah Mainboard d sår over alt at det er 17x17 cm...men ikke hvor høyt d er....egentlig en greit ting å vite...hmm...og prosjektet er i gang...delte kula i dag...og har begynt å tegne i sketchup...og lagd no modeller...så er ihvertfal i gang:D Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 noen som har noen ide hvor høyt dette kortet er? VIA Epia MII 10000 Nehemiah Mainboard d sår over alt at det er 17x17 cm...men ikke hvor høyt d er....egentlig en greit ting å vite...hmm...og prosjektet er i gang...delte kula i dag...og har begynt å tegne i sketchup...og lagd no modeller...så er ihvertfal i gang:D hvor høyt det er kommer jo ann på cpu kjøleren og skjermkortet da? så tror det spiller liten rolle hvor høyt det er alene. Lenke til kommentar
PappKassE Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 eeeeh...cpukjøleren er en passiv kjøler som er bygd fast på kortet, og skjermkort??? det er innebygd, og d finnes ikke en agp port på d kortet...så jo...høyden har noe å si, men uanset tror jeg har funnet ut at den er på ca 3 cm...noen som kan komme med noen bekreftelser? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvis du venter til Nano-ITX kommer så blir det litt lettere sikkert. 12X12 også ikke strømforsyning. Adapter på strømkabelen. Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hei PappKassE! Godt å se at nye, friske prosjekter er pågang! ..skal ha kula i blankpolert krom med 3 "edderkopp" bein. Hvor får du tak i en slik heftig metallkule, eller går du for andre materialer? (finnes d forresten en mulighet å få sendt skjermbildet trådløst?) Det finnes mulighet for dette. Men løsninger for å gjøre dette med VGA er svært ekslusive og dyre. Sender du TV signaler derimot er ikke det allverdens vanskelig. Enten kjøper man et sett på Clas Ohlson, en sender og en mottaker, slik at du kan sende TV-ut sigalene fra PCen til en boks ved TVen. Man kan også få tak i UHF modulatorer som sender bildet direkte til mottakeren i TVen, slik som FM senderen i The RadioSphere. Mens jeg holdt på med det prosjektet lette jeg lenge etter et slikt produkt, men vanskelig å få tak på. forresten, noen som vet om dette burde funke? (Link til LinITX.com Den er designet for ITX kort så det fungerer helt utmerket. Jeg har selv kjøpt et par av de der, for de er helt geniale. Tar svært liten plass og lager INGEN lyd. Eneste er at man må montere en Norsk kontakt på ledningen istedet for den sære engelske som sitter på originalt, men dette er gjort i en håndvending! noen som har noen ide hvor høyt dette kortet er? Det er nøyaktig 42mm på det høyeste punktet, audiokontaktene på bakpanelet. Nest høyeste del er RAMen, som, hvis man benytter normal RAM brikke, ligger på rett under 40mm. Hvis du venter til Nano-ITX kommer så blir det litt lettere sikkert.12X12 også ikke strømforsyning. Adapter på strømkabelen. He! He! Tror nok ikke PappKassE orker å vente i et par måneder med å sette igang med modden sin! Men Nano ITX er et MEGET interessant produkt, jeg tror nok vi får se en hel bråte syke modder med det kortet i hovedrollen i tiden fremover! Tilslutt en liten kilde til inspirasjon, over hos MetkuMods kan man finne denne lille kula. Systemet er, som du også planlegger, bygget rundt et Mini-ITX kort. HER er linken til selve worklogen. Lykke til, og ikke nøl med å spørre hvis det skulle være noe! mvh Audun Lenke til kommentar
PappKassE Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 hey DrSpawn har vært på jakt etter å få kontakt med deg jeg:D og endelig:) woho:) kula fikk jeg til jul og er oprinnelig ei KING SIZE julekule, den er helt genial, lagd i 3mm tykt delvis gjennomsiktig plexi materiale, som er spraya med en eller annen blank lakk på utsiden, har planlagt å enten få sendt den inn til kromming (men d er dyrt) eller pusse den med veeeeldig fint snadpapir og så spraye den med 10 talls lag med kromspary...det tar jeg etterhvert:) beina har jeg enten tenkt å støype i armert epoxy eller modifisere noen lysestaker til å henge på vegg som jeg har funnet...det tar jeg og etterhvert.. følte denne kunne virke som en trådløs sender av lyd og bilde...men hva vet jeg.. *takke og bukke masse for genial link* er nesten slik jeg tenker... (tok nesten øyet mitt da jeg kutta kula i 2, er hvis ikke så bra å ta av seg vernebrillene for å se bedre når d spruter smelta plastikk i veldig høy fart...hmmm) fikk også enda en stor opplysning i mitt kreative sinn her om dagen...min 12 år gamle b&o tv kortslutta plutselig og så var d som et kall fra de store himmler at jeg plutselig fikk ideen til å fjerna all innmat, og bytte ut tv-røret med en 20" lcd skjerm og bygga maskin bak inni med innebygd sub og satelitter og slot-in cd på venstre side, og beholde samme uskyldige tv look som den hadde før, kjøre et all in wonder kort og slik at den fungerer som tv enda...gleder meg til den er ferdig:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå