kaliber Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hei. skal splitte internetten min. avstanden er ca 40.50m, hvordan splitte den.. vet at jeg må bruke en ruter eller en switch, men hvilken kabel skal brukes? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hadde nok brukt en switch!! Lenke til kommentar
TJ Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg ville brukt en ruter og ikke en switch! For å koble sammen PCer gjennom ruter eller switch, så bruker du TP-kabel. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hadde nok brukt en switch!! Huh? Hva har det med sammenhengen å gjøre? men hvilken kabel skal brukes? Vanlig cat5-kabel (ikke-krysset vel å merke). Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 okej. cat5 kabel ja.. har aldri sett eller hørt om en slik kabel før hehe. men får jeg slike kabler i 40-50 meters lengde da? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Ikkeno problem. Clahs Olsson har sånt tror jeg. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hadde nok brukt en switch!! Hvis du allerede har en ruter, så bruker du en switch. Hvis ikke så bruker du en ruter. Ofte så har bredbåndsmodemet innebygget ruter, men det er opp til ISP'en. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Bruk Cat5e kabel, i løpemeter, så setter du på plugger selv eller får noen til å gjøre dette.. Skal du splitte en i-nett linje anbefaler jeg å bruke en router. Avhengig av isp kan du også bruke switch, men er en dårlig løsning. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 http://www.hardware.no/guider/dele_internett/index.html http://www.hardware.no/guider/nettverk/index.html Mye nyttig stoff.. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Bruk Cat5e kabel, i løpemeter, så setter du på plugger selv eller får noen til å gjøre dette.. Skal du splitte en i-nett linje anbefaler jeg å bruke en router. Avhengig av isp kan du også bruke switch, men er en dårlig løsning. Er n00b på nettverk. Hvorfor ikke en switch? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Bruk Cat5e kabel, i løpemeter, så setter du på plugger selv eller får noen til å gjøre dette.. Skal du splitte en i-nett linje anbefaler jeg å bruke en router. Avhengig av isp kan du også bruke switch, men er en dårlig løsning. Er n00b på nettverk. Hvorfor ikke en switch? Du må ha en router i nettverket, og avhengig av om modemet ditt har dette bruker du switch eller router. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Bruk Cat5e kabel, i løpemeter, så setter du på plugger selv eller får noen til å gjøre dette.. Skal du splitte en i-nett linje anbefaler jeg å bruke en router. Avhengig av isp kan du også bruke switch, men er en dårlig løsning. Er n00b på nettverk. Hvorfor ikke en switch? Du må ha en router i nettverket, og avhengig av om modemet ditt har dette bruker du switch eller router. Har opprettet en ny tråd nå så hjelp meg videre her. Modemet har innebygd switch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå