TrygveK Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Heisann, Jeg er relativt ny i gamet og henvender meg derfor til dere:-) Jeg lurer på om dere har noen gode forlag på hvordan jeg skal få min PC enda mer stillegående (kanskje noen gode forslag på hvordan å få den til å yte enda mer også???). Jeg bruker min PC mest til spill og PC redigering. Mine komponenter er som følger: Kabinett: Antec SONATA Silent Piano-Black 380W ATX HK:ASUS P4C800-E Deluxe i875P 4DDR-DIMM 5PCI Audio SATA RAID GB-LAN FireWire Socket478 ATX CPU: Intel Pentium 4 Northwood 2.8GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz Socket 478 RAM: 2x TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 HD: Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS 160Gb 7200rpm 8Mb SATA) Grafikk: Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro 128Mb DDR DVI TV-out AGP Jeg har også installert Arctic Cooling "VGA Silencer" på Skerjmkortet og en Zalman CPU kjøler (CNPS7000ACU). (Lurer jo også på hvordan jeg skal stille farten på Arctic cooler vifta mi!). Venter i stor spenning :-) Mvh TrygveK Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Vel. På Zalman viften er det jo bare å koble til den medfølgende svarte boksen hehe. Med den kan du stille farten på viften. Og når det gjelder Artic VGA silencer så er det en liten metall pinne helt bakerst som du kan vippe opp og ned. Fra høy til lav. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 kan også montere støymatter. det funker godt det. Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Vet ikke helt om Seagate sine 160 gb disker bråker så mye men det kan jo hjelpe å kjøpe sånne gummi fester til disken. I topic'en burde du fått med at du sku få en pc til å bråke mindre. Edit: skrive feil Endret 5. april 2004 av Kalle88 Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hvis støydempings matter skal virker, må ALLE overflatene i kabinettet dekkes (unntatt vifte inn/ut takene da) hvis du ikke har mulighet til å dekke ALLE flatene er det nesten ikke vits å bruke masse penger på det.. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Vet ikke helt om Seagate sine 160 gb disker bråker så mye men det kan jo hjelpe å kjøpe sånne gummi fester til disken. Det er en del av kabinettet. Har selv Antec Sonata. Og planlegger å kjøpe Zalman viften. Sp. til starter av post: Bråker maskinen din ennå? Hvor mye? Hvordan? Hvilken del? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Les følgende tråd : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229439 Denne startet jeg i går, om mitt vellykkede støydempingsprosjekt. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Har du en støyende strømforsyning som ellers er god nok, kan du jo skifte viften(e) ut med: Papstvifte Har prøvd og det funket supert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå