Celsior Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Ett par uker siden fikk jeg litt mer flimring på skjermen enn det jeg likte. Åpnet opp og fikk se til min store forskrekkelse at orginalviften på kortet hadde rett og slett løsnet. Dro til Datakjeden og fikk meg en Revoltec Ti-vifte som jeg innstallerte og kjørte strømmen t/vifta via selve kortet. Og for et par døgn siden merka jeg at alt gikk litt tregere og innimellom så flimra det voldsomt. Skjønte faktisk ingenting... Idag morges så tenkte jeg at dette måtte jeg finne ut av dette. Joda, denne vifta var ikke operativ. Det verste er at kortet var inntakt - etter omlag 50timer med overklokket core klokke i tillegg! Usannsynlig varmt riktignok, sikkert 90-100grader. Det er det at kortet er inntakt, det forbauser meg. Tre ganger hurra for MSI sine robuste Ti-kort! Kjører nå strømmen på vifta eksternt. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Samme skjedde med mitt tidligere kort, et Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade. Det stod på i over en uke, hardt overklokket. La ikke merke til det før jeg hadde spilt en god stund. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Men sånn i ettertid, merker jeg at kortet har muligens fått en skade fordi det flimrer tidvis når det har stått på ett par døgn. Kunne gjerne trengt noen råd her hva jeg burde gjøre? Vil kortet ta kvelden til slutt..? Har ikke tenkt til å ta meg råd til nytt skjermkort nå... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det kan nok desverre ta kvelden ja, ganske trist dog Men ser ut til at det er robuste kort, ja! Du var nok litt heldig der. Men største æren skal du vel gi revoltec-kjøleren, ettersom den er av ren kobber Men det skal da ikke uansett gå ann å koble den kjøleren til skjermkortet? du må vel koble den til eksternt uansett? det måtte i alle fall jeg... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Husker vifta på Ti200 kortet mitt gav seg uten at jeg merket det, sto også kraftig overklokket både på minne/core, godt over Ti500 hastighet. Ble vel reddet av den store kjøleribba som kom med kortet. Satte på en 60mm vifte etterpå, som kjølte mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå