den bizarre fyrste Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 halla har problemer med å formatere harddsiken min. jeg har Windows ME og skal oppgradere til XP med en oppgraderingspakke( ikke mas på at det er bedre med full-install, har allerde kjøpt den ). Men jeg får ikke formatert. Har prøvd i DOS-ledetekst, det fønker selvfølgelig ikke siden Windows er plassert på C:. Hva skal jeg gjøre for å få formatert hele harddisken? Evt programmer? takker Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Om du skal oppgradere fra ME til XP er det vel ikke så lurt å formatere ? Du har vel sikkert ME platen, så du kan starte opp fra den, å velge å starte opp i "dos", så kan du formatere Lenke til kommentar
ossy Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 IBM har laget en fin dos-utility som heter Wipe. Denne flater ut hva-det-måtte-være av rusk i fat og ntfs. Prøv å søk etter Wipe på www.hgst.com (Hitachi som har kjøpt opp IBM-diskdivisjon). Boot og skriv "wipe 0". Wipe paier absolutt ALT, så vær forsiktig Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Standard svaret er som alltid: man booter XP CD'en og gjør alt som trengs av partisjonering og formatering fra installasjonsprogrammet. Hvorfor gjøre det vanskelig, man må jo inn i det installasjonsprogrammet uansett. Endret 5. april 2004 av hårek Lenke til kommentar
den bizarre fyrste Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 jeg har desverre ikke ME cd'en, men jeg har Win 98 SE cd'en. kan man boote fra den? jeg har prøvd å slå av pc'en å stikke i win98 cd'en, men alt bare starter som normalt. så hvordan "booter" man egentlig? takk takk Lenke til kommentar
norrick Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) jeg har desverre ikke ME cd'en, men jeg har Win 98 SE cd'en. kan man boote fra den? jeg har prøvd å slå av pc'en å stikke i win98 cd'en, men alt bare starter som normalt. så hvordan "booter" man egentlig? takk takk Du må gå inn i BIOS oppsettet og sette første bootdevice til CD-ROM. Det skal gå ann å boote med XP oppgraderings CD, XP vil spør om hvor du har lagt inn forrige OS og da er det bare å dytte inn 98/ME CD'en og henvise til den (om jeg ikke husker feil). Endret 5. april 2004 av norrick Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 jeg har desverre ikke ME cd'en, men jeg har Win 98 SE cd'en. kan man boote fra den? jeg har prøvd å slå av pc'en å stikke i win98 cd'en, men alt bare starter som normalt. så hvordan "booter" man egentlig? takk takk Du må gå inn i BIOS oppsettet og sette første bootdevice til CD-ROM. Det skal gå ann å boote med XP oppgarderings CD, XP vil spør om hvor du har lagt inn forrige OS og da er det bare å dytte inn 98/ME CD'en og henvise til den (om jeg ikke husker feil). Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Eller lag en boodiskett som du finner her. Da slipper du boote fra CD. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Eller lag en boodiskett som du finner her. Da slipper du boote fra CD. Hvorfor gjøre det så vanskelig......Bruk XP som han hårek sier..... Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Eller lag en boodiskett som du finner her. Da slipper du boote fra CD. Hvorfor gjøre det så vanskelig......Bruk XP som han hårek sier..... Fordi maskinen hans ikke var satt opp til å boote fra CD, og hvis han ikke vet hvordan han forandrer boot-rekkefølgen så er et nok tryggere å bruke boot-diskett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå