Gå til innhold

Stanser salg av Nokia 6230 i Sverige!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er vel at telefonene slår seg av og så på igjen, når man blar i menyene.

Hvis 6230 bruker like lang tid på starte opp som 6600 så er det antageligvis ganske irriterende... taste PIN-koden må du jo også gjøre på nytt.

Får håpe det ikke gjelder norske telefoner.

Mvh C

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd noen problemer med min telefon de 4 dagene jeg har hatt den. Oppstarten er rask nok den: taster pin, ser en liten "nokia-holding-hands" snutt, og så er den klar. Tipper det tar ca 5-7 sekunder jeg, fra jeg har tasta pin til den er ferdig "boota".

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min 6230 for drøye en uke siden. Ikke hatt noe problem med at den slår seg av, hittil hvertfall. Men uansett, så har de fleste som har kjøpt den garanti. For den har jo bare vært på markedet i en nesten 2 uker.

Men lurte på en ting, noen som vet om det går med andre themes enn det som er på moblen fra før?

Lenke til kommentar

Jeg har nok fått en slik tlf. Den rebooter seg alltid om jeg velger en bestemt mp3 låt på minnekortet. Og av og til når jeg blar litt rundt i filene på minnekortet. Men den booter utrolig kjapt, uten spørsmål om PIN. Noen her som lurte på boot-tiden i forhold til 6600. Den kan ikke sammenliknes engang. 6230 booter vel dobbelt så raskt som det tar å åpne en sms på 6600.

Lenke til kommentar
Hvis 6230 bruker like lang tid på starte opp som 6600 så er det antageligvis ganske irriterende... taste PIN-koden må du jo også gjøre på nytt.

Tviler på at det er tilfelle, uten at jeg kan si noe av erfaring, siden 6600 kjører Symbian som er en av hovedgrunnene til at den bruker litt tid på å starte. Akkurat det samme med 3650.

dette gjelder nok de norske telefonene og, spesielt skal det være trøbbel når man legger kontakter under grupper

Norske og svenske telefoner kommer vel mest sannsynlig fra samme parti. De fleste mobiltelefoner som kommer hit til lands er spesifisert for bruk i nordiske land. (Nosk, svensk dansk T9 og språkvalg)

Endret av levlex
Lenke til kommentar
Min går bare ut av menyen når jeg forsøker å legge kontakter i ringegrupper. Restarter ikke eller no ..

:lol: Den feilen var på tafse-eksemplaret på standen til Nokia på Elektrofil-messa også. Trodde virkelig at Nokia hadde klart å fikse den feilen før de slapp telefonen... :no:

Lenke til kommentar
Kan noen heldige Nokia 6230 eiere her fortelle litt om hvordan MP3 funksjonen fungerer? Støtter den ID3 tag navn på sangene, eller viser den kun filnavnet feks nerd_-_she_likes_to_move.mp3 ?? Hvordan er kvaliteten på lyden ift på en standard flashminne MP3 spiller? Det var visst EQ muligheter for bass osv funker denne bra?

Bruker noen ekstra MMC minnekort, og kan man overføre sanger med både bluetooth og kabel? 256MB er max på MMC vel.. Og minnekortet kan brukes til all lagring: bilder, spill, ringelyder osv? Til slutt hvordan er kvaliteten på radio funksjonen på buss/tog/gående osv..

Morty

PS: hvilken 6230 farge er kulest - sort eller sølv? :cool: Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Kan noen heldige Nokia 6230 eiere her fortelle litt om hvordan MP3 funksjonen fungerer? Støtter den ID3 tag navn på sangene, eller viser den kun filnavnet feks nerd_-_she_likes_to_move.mp3 ?? Hvordan er kvaliteten på lyden ift på en standard flashminne MP3 spiller? Det var visst EQ muligheter for bass osv funker denne bra?

Bruker noen ekstra MMC minnekort, og kan man overføre sanger med både bluetooth og kabel? 256MB er max på MMC vel.. Og minnekortet kan brukes til all lagring: bilder, spill, ringelyder osv? Til slutt hvordan er kvaliteten på radio funksjonen på buss/tog/gående osv..

Morty

PS: hvilken 6230 farge er kulest - sort eller sølv?  :cool:

Den støtter ID3-tag. Har ikke prøvd mp3-spillern så veldig mye enda, ettersom jeg venter på et større minnekort (512mb). Men de sangene jeg har overført høres helt greie ut på den medfølgene handsfree'en. Heldigvis er det ganske enkelt å skru fra hverandre den handsfree'en og sette på andre propper av bedre kvalitet (evt koble på en jack-plug i steden for propper, slik at man kan bruke hva slags headset man ønsker) uten at man ødelegger muligheten for å bruke den som vanlig handsfree (HDS-3). Dette vil sannsynligvis gi mye bedre lyd! EQ'en er ganske bra. Får greit med bass og diskant, og telefonen spiller mer enn høyt nok.

Du kan overføre musikk på ir, bluetooth, kabel og med kortleser/skriver. Jeg har bare prøvd ir, og det går treigt. Du bruker vel en halv dag på å fylle et 256mb kort med mp3'er over ir'en :p Et annet problem med ir'en er at den støtter max 4.5mb filoverføring av gangen (varierer sikkert av hvor mye ledig minne det er i selve telefonen), ettersom den mellomlagrer filene i telefonminnet før de overføres til multimedia kortet. Jeg brukte ikke nokias pc-suite når jeg overførte, så det kan hende dette programmet gjør at filene lagres rett til kortet, og om dette gjelder for bluetooth og kabel vet jeg ikke (sannsynligvis ikke for kabel, men kanskje for bluetooth, hvis man ikke bruker pc-suite). Kabelen skal støtte USB 2.0, og det er mulig at man kan overføre filer ganske raskt med denne... Hvis ikke, er nok en kortleser veien å gå!

Nokia sa på sine hjemmesider at telefonen støttet opptil 128mb minne, men det er nok sannsynligvis fordi de ikke har testet med større brikke. Det står derimot ikke noe om dette i den norske manualen jeg fikk med telefonen. Der står det bare at man må bruke minnekort av typen MMC, som er det formatet telefonen støtter. Jeg har hørt at folk har brukt 256mb kort i den uten problemer, og jeg finner snart selv ut om den funker med 512mb :)

Minnekortet kan brukes til lagring av alle slags filer, mp3, bilder osv. Programmer og spill lastes ned til telefonminnet, og deler på 2mb dedikert minne der. Resten av telefonens minne (9.8mb totalt telefonminne) er dynamisk, og kan benyttes til alt fra bilder til meldinger, kontakter, meldinger, mms etc.

Radioen fungerer fint. Handsfree'en fungerer som antenne, og det fungerer som enhver annen bærbar radio. Lyden er bra, men med skikkelige ørepropper blir det sikkert bedre. Tjukke murvegger, kjellere og tuneller vil påvirke radiosignalene like mye på denne som på enhver annen radio.

Den hvite ser mye større ut enn den grå. Derfor gikk jeg for grå. Den er mer stilren, og mer i "ånden" føler jeg, men det er såklart smak og behag :)

Jeg har forøvrig ikke hatt noen problemer med min telefon. Jeg hadde derimot en "shootout" med en T630 da jeg lastet ned bilder over ir, og nokia'en må ha en veldig mye kraftigere prosessor enn sony-ericssonen har! Overføring av filer, og visning av bilder i bildegaleriet er MYE raskere på 6230'en enn T630! Menyene på T630 er derimot mye mer fancy, men jeg foretrekker responsen fra nokia'en framfor den fancy menyen til SE'en.

Mange mener at menyene til nokia'en er så kjedelig fordi man ikke kan endre farger osv. Men dette har den enkle forklaringen av den hvite bakgrunnen med sort skrift er mye mer lesbart i sterkt lys.

Dette er helt klart den smarteste "dumme" telefonen på markedet i dag! Jeg har selv hatt sony-ericsson de siste årene, og jeg må si 6230 er fenomenalt mye bedre enn noen av de foregående telefonene jeg har hatt (bl.a. T68i og T610). Jeg tror 6230 var akkurat hva Nokia trengte nå! Tommel opp for denne!

Edit: overføringshastigheten på DKU-2 kablen skal være 230kbyte/s, i følge Nokia.

Endret av bluescreen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...