Gå til innhold

Vepning av politiet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva F. er dette "DELTA" du refererer til? Delta Force i den amerikanske HÆREN?

for en militær styke kan jo sammenlignes med en sivil politi enhet...jada...kanskje du mener noe ala en SWAT gruppe heller?`

JoachimR: når det gjelder det "nettverket" av kriminelle som skal lære seg at "crime doesn't pay", inkluderer det søsken, foreldrene, besteforeldrene, onklene, tantene og resten av familien også? For jeg kan garantere deg at DE merker at junior blir drept...

og tillegg 2 i den amerikanske grunnloven? vi er i norge nå, det er den norske grunnloven som gjelder her i landet :p

dessuten er tillegg 2 utdatert med ca 200år.. tror ikke akkurat at den engelske dronninga har noe hu sku ha sagt om hvorvidt Amerikanere betrakter seg som ett eget land idag...(Blair is Bush's biatch....)

Det er ingen grunn til å gi Politiet tyngre våpen. bedre våpen ja (som pistoler istedet for revolvere), men AR15/CAR15 eller tilsvarende??? NEI.

mer våpen hos politiet = mer våpen hos kriminelle = mer farlige situasjoner for alle parter (det inkluderer tilfeldige forbipasserende).

Ranet i stavanger representerer jo helt TYDELIG ikke normen for slike ting her i landet....

Lenke til kommentar
JoachimR: når det gjelder det "nettverket" av kriminelle som skal lære seg at "crime doesn't pay", inkluderer det søsken, foreldrene, besteforeldrene, onklene, tantene og resten av familien også? For jeg kan garantere deg at DE merker at junior blir drept...

Det er ikke det nettverket jeg tenker paa. Jeg tenker paa det kriminelle miljöet, altsaa kameratene og de andre lovbryterne.

dessuten er tillegg 2 utdatert med ca 200år.. tror ikke akkurat at den engelske dronninga har noe hu sku ha sagt om hvorvidt Amerikanere betrakter seg som ett eget land idag...(Blair is Bush's biatch....)

Naa tror jeg vi snakker forbi hverandre. Tillegg to i "bill of rights", tilleggene til den amerikanske grunnloven, dreier seg om retten til aa bäre vaapen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Naa tror jeg vi snakker forbi hverandre. Tillegg to i "bill of rights", tilleggene til den amerikanske grunnloven, dreier seg om retten til aa bäre vaapen.

Hva var det mest effektive våpenet for 200 år siden? Uzi, eller pil & bue og muskedunder?

Lenke til kommentar

Det er ikke det nettverket jeg tenker paa. Jeg tenker paa det kriminelle miljöet, altsaa kameratene og de andre lovbryterne.

tror ikke det du gitt

Kriminelle miljøet: man kan da ikke bare fjerne dem ut av bildet bare fordi man ikke ønsker å tenke på de etterlatte i denne sammenhengen...tsk..

No. 2 Bill of rights: det tillegget ble bare lagt til for å sikre en væpnet milits i tilfellet england (eller andre land) prøvde å ta over igjen...totalt unødvendig i dag, når USA har det mest effektive militæret systemet i verden idag...som sagt, totalt unødvendig, men akk så vanskelig å fjerne...takketvære sterke lobby organisasjoner (NRA..+++)

OT og litt humor

for dere som mener det er en sammenheng mellom NRA og KKK, her er beviset :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

The C8A2 accommodates the 40 mm M-203A1 grenade launcher, allowing utilization of available 40 mm grenade ammunitions, on a compact carbine.

Den dagen det blir nødvendig for norsk politi å ta i bruk granatkastere er verden virkelig ute å kjøre. Det kunne blitt litt av et scenario; shells flying all over the place i Stavanger Sentrum. :laugh:

Huff, nei :no:

Lenke til kommentar
The C8A2 accommodates the 40 mm M-203A1 grenade launcher, allowing utilization of available 40 mm grenade ammunitions, on a compact carbine.

Den dagen det blir nødvendig for norsk politi å ta i bruk granatkastere er verden virkelig ute å kjøre. Det kunne blitt litt av et scenario; shells flying all over the place i Stavanger Sentrum. :laugh:

Huff, nei :no:

man kan faktisk feste en granatkaster på en mp5 også,(med litt fjøs mekk.

og selv om man KAN festen en granatkaster på en C8, betyr ikke at man må..

pluss at den typen granatkaster kan fint skyte CS gass som politiet bruker.

Lenke til kommentar
No. 2 Bill of rights: det tillegget ble bare lagt til for å sikre en væpnet milits i tilfellet england (eller andre land) prøvde å ta over igjen...totalt unødvendig i dag, når USA har det mest effektive militæret systemet i verden idag...som sagt, totalt unødvendig, men akk så vanskelig å fjerne...takketvære sterke lobby organisasjoner (NRA..+++)

Det var vel også for å ha en makt utenom staten som kunne true/kuppe statsmakta om den utviklet seg til ett råttent diktatur eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...