Elyas Machera Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 antiterrorstyrker Hvorfor det? Eller jo, det kan jo være lurt, det har jo kommet mange nye terrorister etter Irakkrigen Lenke til kommentar
alexf Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Eller jo, det kan jo være lurt, det har jo kommet mange nye terrorister etter Irakkrigen Eller mange gamle med et nytt påskudd for å lage kvalme. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 hva F. er dette "DELTA" du refererer til? Delta Force i den amerikanske HÆREN? for en militær styke kan jo sammenlignes med en sivil politi enhet...jada...kanskje du mener noe ala en SWAT gruppe heller?` JoachimR: når det gjelder det "nettverket" av kriminelle som skal lære seg at "crime doesn't pay", inkluderer det søsken, foreldrene, besteforeldrene, onklene, tantene og resten av familien også? For jeg kan garantere deg at DE merker at junior blir drept... og tillegg 2 i den amerikanske grunnloven? vi er i norge nå, det er den norske grunnloven som gjelder her i landet dessuten er tillegg 2 utdatert med ca 200år.. tror ikke akkurat at den engelske dronninga har noe hu sku ha sagt om hvorvidt Amerikanere betrakter seg som ett eget land idag...(Blair is Bush's biatch....) Det er ingen grunn til å gi Politiet tyngre våpen. bedre våpen ja (som pistoler istedet for revolvere), men AR15/CAR15 eller tilsvarende??? NEI. mer våpen hos politiet = mer våpen hos kriminelle = mer farlige situasjoner for alle parter (det inkluderer tilfeldige forbipasserende). Ranet i stavanger representerer jo helt TYDELIG ikke normen for slike ting her i landet.... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 DELTA er den norske beredskapstroppen i politiet.. de gjør ikke annet en å trene å gjøre jobber vanlig politi ikke kan/greier.. jeg tror ikke de er andre steder en oslo. de måtte i verfall hente de fra oslo, etter ranet Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 delta gruppene er i alle store byer mener jeg, men atm er det i Oslo dem trengst virker det som (ref vg.no i dag) har ikke hjemmevernet og noen slike grupper? (h016) elns? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 jo, Hv har også det, de heter vell noe med 016 tror jeg ja. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 JoachimR: når det gjelder det "nettverket" av kriminelle som skal lære seg at "crime doesn't pay", inkluderer det søsken, foreldrene, besteforeldrene, onklene, tantene og resten av familien også? For jeg kan garantere deg at DE merker at junior blir drept... Det er ikke det nettverket jeg tenker paa. Jeg tenker paa det kriminelle miljöet, altsaa kameratene og de andre lovbryterne. dessuten er tillegg 2 utdatert med ca 200år.. tror ikke akkurat at den engelske dronninga har noe hu sku ha sagt om hvorvidt Amerikanere betrakter seg som ett eget land idag...(Blair is Bush's biatch....) Naa tror jeg vi snakker forbi hverandre. Tillegg to i "bill of rights", tilleggene til den amerikanske grunnloven, dreier seg om retten til aa bäre vaapen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Naa tror jeg vi snakker forbi hverandre. Tillegg to i "bill of rights", tilleggene til den amerikanske grunnloven, dreier seg om retten til aa bäre vaapen. Hva var det mest effektive våpenet for 200 år siden? Uzi, eller pil & bue og muskedunder? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 jeg er mot hele den amerikanske Våpen tingen, en vanlig borger trenger ikke våpen til å beskytte seg, i norge er det bare kriminelle som har våpen til å beskytte seg med Lenke til kommentar
Jan Andre Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 kansje dn norske stat skal leie in Csi (crime scene investegation) grissom og co hadde nok løst dette.. veit dette kansje var litt utenom posten men det falt meg inn. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) JoachimR: når det gjelder det "nettverket" av kriminelle som skal lære seg at "crime doesn't pay", inkluderer det søsken, foreldrene, besteforeldrene, onklene, tantene og resten av familien også? For jeg kan garantere deg at DE merker at junior blir drept... Det er ikke det nettverket jeg tenker paa. Jeg tenker paa det kriminelle miljöet, altsaa kameratene og de andre lovbryterne. dessuten er tillegg 2 utdatert med ca 200år.. tror ikke akkurat at den engelske dronninga har noe hu sku ha sagt om hvorvidt Amerikanere betrakter seg som ett eget land idag...(Blair is Bush's biatch....) Naa tror jeg vi snakker forbi hverandre. Tillegg to i "bill of rights", tilleggene til den amerikanske grunnloven, dreier seg om retten til aa bäre vaapen. tror ikke det du gitt Kriminelle miljøet: man kan da ikke bare fjerne dem ut av bildet bare fordi man ikke ønsker å tenke på de etterlatte i denne sammenhengen...tsk.. No. 2 Bill of rights: det tillegget ble bare lagt til for å sikre en væpnet milits i tilfellet england (eller andre land) prøvde å ta over igjen...totalt unødvendig i dag, når USA har det mest effektive militæret systemet i verden idag...som sagt, totalt unødvendig, men akk så vanskelig å fjerne...takketvære sterke lobby organisasjoner (NRA..+++) OT og litt humor for dere som mener det er en sammenheng mellom NRA og KKK, her er beviset Endret 11. april 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 dette våpenet er det delta bør få, C8a2 carbine jeg snakker ikke om at vanlig politi skal få det, men beredskaps troppen, de er de eneste folka i politiet som kan håndtere det Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 The C8A2 accommodates the 40 mm M-203A1 grenade launcher, allowing utilization of available 40 mm grenade ammunitions, on a compact carbine. Den dagen det blir nødvendig for norsk politi å ta i bruk granatkastere er verden virkelig ute å kjøre. Det kunne blitt litt av et scenario; shells flying all over the place i Stavanger Sentrum. Huff, nei Lenke til kommentar
lodott Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 mp5 holder i massevis. Tror ikke det er mange som klarer å bevege seg så mye etter å ha fått en kule i seg, selv om man har vest på. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 The C8A2 accommodates the 40 mm M-203A1 grenade launcher, allowing utilization of available 40 mm grenade ammunitions, on a compact carbine. Den dagen det blir nødvendig for norsk politi å ta i bruk granatkastere er verden virkelig ute å kjøre. Det kunne blitt litt av et scenario; shells flying all over the place i Stavanger Sentrum. Huff, nei man kan faktisk feste en granatkaster på en mp5 også,(med litt fjøs mekk. og selv om man KAN festen en granatkaster på en C8, betyr ikke at man må.. pluss at den typen granatkaster kan fint skyte CS gass som politiet bruker. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 dette våpenet er det delta bør få, C8a2 carbine jeg snakker ikke om at vanlig politi skal få det, men beredskaps troppen, de er de eneste folka i politiet som kan håndtere det dette våpenet er det delta bør få, C8a2 carbine Min kjære venn GunFreak: Delta betyr "trekant". Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 javel, og det hadde noe med saken å gjøre? btw, jeg tror MP5 med family setting kan gjøre jobben, evt. en Mp5-10 versjon... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) *slettet* Endret 12. april 2004 av boy2star Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 javel, og det hadde noe med saken å gjøre? Nemlig! Forstår ikke hvorfor GunFreak19 nevner det til stadighet! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 No. 2 Bill of rights: det tillegget ble bare lagt til for å sikre en væpnet milits i tilfellet england (eller andre land) prøvde å ta over igjen...totalt unødvendig i dag, når USA har det mest effektive militæret systemet i verden idag...som sagt, totalt unødvendig, men akk så vanskelig å fjerne...takketvære sterke lobby organisasjoner (NRA..+++) Det var vel også for å ha en makt utenom staten som kunne true/kuppe statsmakta om den utviklet seg til ett råttent diktatur eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå