Gå til innhold

Vepning av politiet

Anbefalte innlegg

AA joda, politiet maa selv bevise at det var i selvforsvar de drepte. Og det er det ofte ogsaa. Det er flere sorte krimminelle enn hvite. That's it! Mulig man kan gjöre noe med det, men det er heller ikke saken.

Jeg synes at politiet skal ha rett til aa drepe. I valget mellom aa la en forbryter, raner, morder whatever, er det bedre aa skyte mennesket. Heller det, enn aa la mennesket unnslippe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan har det seg da at alle de (mulig det er nesten alle, har hørt alle) politimenn som har drept uskyldige svarte har kommet unna? I NY har det ihvertfall vært 5 tilfeller av svarte uskyldige som hadde hatt en gjendstand i hånden, fra lommebok til fjernkontroll og mobiltelefon og blitt uskyldig skutt og drept uten at politiet ble dømt. I mange stater er det ingen som passer på politiet og rettsvesenet.

Bedre at et mennesket slipper unna enn han/hun kommer unna med ransutbyttet? Det er akkurat det med deg, drit i om folk dør så lenge vi har penger! Det er sånn det virker ihvertfall. Om det ikke er sånn si ifra. Om de skulle blitt bevepnet med no kunne de ihvertfall fått bedøvelses kuler eller liknende. Og politi som kommer til en situasjon hvor det er nødvendig å være bevepned så skulle muligheten kunne være der. Men det er forskjell på det å gå rundt med det hele tiden.

Lenke til kommentar
Bedre at et mennesket slipper unna enn han/hun kommer unna med ransutbyttet? Det er akkurat det med deg, drit i om folk dør så lenge vi har penger! Det er sånn det virker ihvertfall. Om det ikke er sånn si ifra. Om de skulle blitt bevepnet med no kunne de ihvertfall fått bedøvelses kuler eller liknende. Og politi som kommer til en situasjon hvor det er nødvendig å være bevepned så skulle muligheten kunne være der. Men det er forskjell på det å gå rundt med det hele tiden.

Du leser formodentlig bare det du selv vil: Mennesket som dör er en forbryter. Kanskje en farlig en. vil verden savne et slikt individ? Neppe.

Lenke til kommentar

Kanskje en farlig en. Det kan man jo ikke alltid være sikre på.

Verden ville neppe savne et slik individ. Ville verden savnet 1 milliard fattige negere som hadde dødd? neppe. Ville verden sanvet meg og deg om vi døde? neppe. Men det er mennesker rundt 1 milliard fattige negere, det er mennesker rundt deg og meg som vil bli lei seg. De 1 milliard fattige negerene, og du og jeg ville gjerne ha levd lenger. Ville ikke forbryterne levd lengere, og vil ikke pårørende til forbryterene ønske at de skulle leve lengere? Jo, verden ville ikke savne noen, men det er mennesker som gjør det

Lenke til kommentar
Kanskje en farlig en. Det kan man jo ikke alltid være sikre på.

Verden ville neppe savne et slik individ. Ville verden savnet 1 milliard fattige negere som hadde dødd? neppe. Ville verden sanvet meg og deg om vi døde? neppe. Men det er mennesker rundt 1 milliard fattige negere, det er mennesker rundt deg og meg som vil bli lei seg. De 1 milliard fattige negerene, og du og jeg ville gjerne ha levd lenger. Ville ikke forbryterne levd lengere, og vil ikke pårørende til forbryterene ønske at de skulle leve lengere? Jo, verden ville ikke savne noen, men det er mennesker som gjør det

Kjäre deg..

En forbryters nettverk tenker jeg ikke vil ha vondt av aa se at forbrytelser ikke lönner seg.

Lenke til kommentar
Og beväpning kan väre lurt, da det bare blir flere og flere utenlandske gjenger/mafiaer (tveitagjengen, denne kosovo-albanske "ligaen", og den kinesiske mafiaen)

Tveitagjengen eksiterer nok ikke lenger.

Dessuten var tveitagjengen like hvit som det underlaget jeg skriver på nå.

Så..stfu når du ikke har en minste anelse om hva du tenker. Langt mindre hva du prater om.

Lenke til kommentar
Og beväpning kan väre lurt, da det bare blir flere og flere utenlandske gjenger/mafiaer (tveitagjengen, denne kosovo-albanske "ligaen", og den kinesiske mafiaen)

Tveitagjengen eksiterer nok ikke lenger.

Dessuten var tveitagjengen like hvit som det underlaget jeg skriver på nå.

Så..stfu når du ikke har en minste anelse om hva du tenker. Langt mindre hva du prater om.

Tveitagjengen er jo mistenkt baade for aa ha deltatt i det siste ranet og ranet av Postens Tellesentral. Den eksisterer nok. Og hvit er den muligens, hvilken farve har en kurder f.eks? Bare spör jeg...

Lenke til kommentar

Tveitagjengen eksisterer _ikke_ lengre, det nærmeste man kommer er andre grupper som har ex-tveita medlemmer med seg, alle som hørte til i Tveita har flyttet.. andre grupper har forsøkt å ta navnet men har blitt truet til å endre det..

Lenke til kommentar
Tveitagjengen eksisterer _ikke_ lengre, det nærmeste man kommer er andre grupper som har ex-tveita medlemmer med seg, alle som hørte til i Tveita har flyttet.. andre grupper har forsøkt å ta navnet men har blitt truet til å endre det..

Men i nyhetsredaksjonene eksisterer fortsatt tilnavnet "tveitagjengen"? :roll:

Lenke til kommentar

Dersom du lar nyhetsredaksjonene styre ditt syn på dette så sier det vel egentlig det meste..

I norge er det et relativt stort, men likevel spredt miljø, med internasjonale kontakter. Om man kaller det "tveitagjengen", "det grove ransmiljøet" eller albanermafiaen" spiller egentlig liten rolle.

Tror ikke det vil komme noe godt ut av det å bevæpne politiet i Norge med automatvåpen fast. To politibetjenter med MP5 i en Volvo vil uansett ikke kunne stoppe et slikt ran. Politimannen som ble skutt var jo som kjent bevæpnet med MP5. Selv om han hadde hatt en partner med seg så hadde de neppe klart å ta noen av ranerne.

Har mer troen på å styrke de enhetene som jobber med alvorlig kriminalitet. Dvs. Catch, Beredsskapstroppen/Delta, Økokrim og Kripos. Og så må innsatsen gå mot de tyngre krimminele miljøene ikke de som sitter å røyker i parken eller en eller annen nerd...

Det er mer enn nok ting å bruke penger på som ikke har alvorlige komplikasjoner men som likevel har større effekt en økt bevæpning.

-Bedre samband

-Lett pansring av politibiler i byene

-De nye våpnene fra en viss våpenprodusent som en del i politiet sikler på

-Mer trening på å håndtere alvorlige situasjoner

Endret av Jattajatta
Lenke til kommentar

jeg liker våpen,

jeg liker å skyte på blink,

jeg jakter ikke.

skal begynne å samle på våpen når jeg får meg en fast inntekt..

men jeg er mot at hvem som helst skal ha våpen og det gjeller også politi som ikke har peil. jo flere våpen som er på gata enten i honda på politi eller kriminele, jo flere farlige sittvasjoner vil oppstå

Lenke til kommentar

Det er interessant å observere at enkelte roper på (tyngre) bevæpning av politiet rett etter ranet i Stavanger. For de av dere dette gjelder; har dere tenkt på at hendelsen ikke er representativ for det norske samfunn? Det er klart det er tragisk når en politimann blir skutt i tjenensten, men hvor ofte skjer dette? Nesten aldri. Vi har ikke amerikanske tilstander her til lands, heldigvis. Flere og bedre våpen er ikke svaret, det vil bare føre til et rustningskappløp mellom politi og kriminelle.

Mer våpen - flere potensielt farlige situasjoner. Ja, så enkelt er det.

Spesialiserte styrker (antiterrorstyrker) har vi da allerede? FSK? Lite trolig at de vil bli satt inn i ranssituasjoner, riktignok...

Lenke til kommentar

jeg sier ikke mer våpen, men bedre, og det har jeg ment lenge før ranet.

det skal ikke mye til..

1. ha samme regler med våpen i bil osv. men istede for en 6 skudds .38 revolver. en .40 USP eller Para-Ordnance..

2. la DELTA få våpen som C8A2 5.56 mm Carbine og lignende..

dette med våpen kappløp vil ikke skje siden de kriminelle har tilgang på GG3, Ak'r mp5 osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...