smeboe Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) ...En politimann ble drept i dag morges i et skytedrama utenfor den norske bank i stavanger. Væpnede ranere hadde spredt gass rundt området og det ble utløst et titalls skudd i skuddveksling mellom politiet og ranerne. Siddisene har hentet hjem mange politifolk fra påskeferie for å jakte på de unnslupne ranerne... blir tyvene tatt, mon tro?? - ##Endret topic så diskusjonen kan dries over mot noe mer politisk, og ikke gå paralelt med den andre tråden som er linket til lengre nede - enden## Endret 5. april 2004 av enden Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Vi har alt en tråd om dette her Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 de er vel teknsik sett opgradert til mordere siden han døde da... Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Er mer passelig aa starte en debatt om bevaepning av politiet i dette forumet da basert paa dagens hendelse . Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Politiet er jo bevepnet da. Det er ingen politibiler idag uten våpen, og hvis du titter på beltet til politimenn så ser du hylser til revolveren. Bare fordi de ikke bærer våpen synlig så betyr ikke det at de ikke er bevepnet Jeg har ingenting mot vepning av politiet, men jeg er og for at de ikke vandrer rundt som levene arsenaler. Det gjør ingen verdens ting at våpnene ikke er synlige Lenke til kommentar
OeO Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hvordan er egentlig reglene for å få lov til å bruke våpnene? Hvor lett er tilgjengligheten for kraftigere våpen enn pistoler? (smg osv)? (for politiet) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Politiet er jo bevepnet da. Det er ingen politibiler idag uten våpen, og hvis du titter på beltet til politimenn så ser du hylser til revolveren. Bare fordi de ikke bærer våpen synlig så betyr ikke det at de ikke er bevepnet Jeg har ingenting mot vepning av politiet, men jeg er og for at de ikke vandrer rundt som levene arsenaler. Det gjør ingen verdens ting at våpnene ikke er synlige Jo det gjør noe at de er synlige, skremme "skurker" Endret 5. april 2004 av VeXx Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Politiet er jo bevepnet da. Det er ingen politibiler idag uten våpen, og hvis du titter på beltet til politimenn så ser du hylser til revolveren. Bare fordi de ikke bærer våpen synlig så betyr ikke det at de ikke er bevepnet Jeg har ingenting mot vepning av politiet, men jeg er og for at de ikke vandrer rundt som levene arsenaler. Det gjør ingen verdens ting at våpnene ikke er synlige Mener jo i mer aapen forstand jeg da , ikke nedlaast i bilen, det viste jeg at de har Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Politiet er jo bevepnet da. Det er ingen politibiler idag uten våpen, og hvis du titter på beltet til politimenn så ser du hylser til revolveren. Bare fordi de ikke bærer våpen synlig så betyr ikke det at de ikke er bevepnet Jeg har ingenting mot vepning av politiet, men jeg er og for at de ikke vandrer rundt som levene arsenaler. Det gjør ingen verdens ting at våpnene ikke er synlige Jo det gjør noe at de er synlige, skremme "skurker" Gjør det det? Er det bevist? Det går jo like sterke teorier om at dette skaper aggresjon hos slemmingene og fører til at de bevepner seg i større grad. Desuten er det litt koselig å få besøk av Politimester Sebastian, ikke rambo når man har med politiet å gjøre - så kan de heller bli rambo når det er nødvendig. Går de ikke med revolvere på seg da? Bare ikke i beltet Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 før vi bør tenke på bevepning, bør vi trene politiet på å bruke våpen.... i dag er det norske polititet ikke noe mer en psykiatere med uniform.. dems våpen trening er 2 uker med blink skyting det siste året på PHS det vi bør få er flere DELTA folk, som har peil.. så mer trening til den vanlige betjenten i gata. og til slutt bedre våpen Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Politiet er jo bevepnet da. Det er ingen politibiler idag uten våpen, og hvis du titter på beltet til politimenn så ser du hylser til revolveren. Bare fordi de ikke bærer våpen synlig så betyr ikke det at de ikke er bevepnet Det er ikke riktig, politiet er veldig sjelden bevæpnet, kun ved spesielle tilfeller. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hvis du har hørt på en politi radio i oslo om natten, skal det ikke mye til før purken få lov til å ta frem sin gammle S&W.. så de er bevepna oftere en mange tror Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Joa, men han sa alle hadde våpen og det er fullstendig feil! I Oslo er det vanlig, men ellers, veldig sjelden... Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Mener bestemt å huske at alle uniformerte biler har våpen, men skal ikke være for bastant på at revolveren er med i standardbekledningen. Uansett har gunfreak19 et godt poeng, selv om han ikke har helt rett i at våpentreningen er kun på slutten av PHS. De har litt trening tidligere og, men det er visst ikke snakk om mye Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Synes det er bra at politiet ikke _så_ ofte er bevæpnet... Hvis politiet alltid hadde hatt masse våpen og tull med seg, så måtte jo forbryterene fulgt etter og det hadde vel i praksis blitt et "våpenkappløp" slik vi ser i USA. Jo mer bevæpnet politiet er, jo mer bevæpnet er skurkene. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 kina ha fiksa det, drit mye politi bare bevepna med køller... man ser de over alt, de går, sitter på kafer og drikker te, de er over alt Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 kina ha fiksa det, drit mye politi bare bevepna med køller... man ser de over alt, de går, sitter på kafer og drikker te, de er over alt Har også med kultur å gjøre... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 politi med batong er mye mer avskrekkende enn en med pistol...av den enkle grunn at batongen er det MYE mindre terskel for å ta ibruk...man frykter den fordi det ikke er så usannsynlig at den blir brukt i forhold til en pistol/revolver. Våpen har jo politiet i bilene uansett hvis jeg ikke tar helt feil. Synes bare det er bra att de ikke går med dem til vanlig, men en stor batong elns hadde vært bra...Semi auto MP5/hagle har dem vel i bilene uansett i bagasjerommet...men håndvåpen i hanskerom o.l. burde kanskje være standard...man må tross alt ut av bilen for å komme til bagasjerommet. og ja, de burde ha skuddsikre vinduer i bilene, selv om dette er utrolig usannsynlig at de får, grunnet de høye kostnadene. ett "skuddsikkert" vindu skal tåle 3 7.62mm kuler i "tett" samling elns.. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Politimannen som ble skutt og drept hadde våpen, bare så det er klart. Er mye mer kritisk til måten Politiet i Stavanger håndterte situasjonen på: -Hvorfor oppsøkte en sivilkledd og ubevæpnet politimann ransstedet? -Hvorfor kjørte kommandobilen så nærmt ransstedet? Nå vet jeg ikke hva han ble skutt med om det var en M5 eller AG3, men dersom han ble skutt med MP5 mens han satt inne i bilen kan man jo stille seg spørsmål om hvorfor en slik kommandobil ikke har lett pansring. Og hadde han vest på seg? AG3 med 7.62 mm er såpass kraftig at det sannsynlighvis ikke er hensiktsmessig/kostnadsefektivt å pansre politibiler mot det men dersom han ble skutt med MP5 9mm er det noe galt ett eller annet sted. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) før vi bør tenke på bevepning, bør vi trene politiet på å bruke våpen.... i dag er det norske polititet ikke noe mer en psykiatere med uniform.. dems våpen trening er 2 uker med blink skyting det siste året på PHS det vi bør få er flere DELTA folk, som har peil.. så mer trening til den vanlige betjenten i gata. og til slutt bedre våpen Heisann Einstein. Hadde det hjulpet at den drepte purken var armert med en bazooka under armen? Endret 5. april 2004 av Luftbor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå