sveiae Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 -PSU-vifte som følger med Chenbro gaming box -Vifta som kommer med Abit nf7s-v2.0 -Spire CPU-Vifte WhisperRock IV Socket A (skal hvist være veldig stillegående) En eller flere av disse lager uønsket mye lyd. Er det noen som har forslag til hva kilden(e) til lydstøyen kan være? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Dra ut en og en , når ulyden blir borte, vet du hvilken av de som fororsaker støyen ( var det dårlig norsk eller ? ) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 kan nesten vedde på at det harddiskene dine som bråker.. hvis du er sikker på at det er viftene, så kjøp deg en vifte styring, så kan du kontrolere de etter ønske (støy/kjøling) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Bytt ut NB-viften på NF7 med denne! Det gjorde jeg med hell. Funker brillefint Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Hva slags harddisker har du? Disse pleier å bråke... (ikke alle, feks seagate baracude 7200.7 er stille) Stopp èn og èn vifte, for å høre forskjellen.. Ikke stop dem for lenge, iallefall ikke cpu vifta. Det er antakelighvis psu, nb eller cpu vifta som bråker. Ellers så er det sikkert harddisken. Kan også være vifte på gpu, men det tror jeg ikke. Bare å teste det... Endret 5. april 2004 av Axentrix Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det er ofte de små viftene på skjermkortet lager høyfrekvente lyder. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Det er ofte de små viftene på skjermkortet lager høyfrekvente lyder. Det finnes kjekke passive kjølere til slikt. Men det anbefales å sjekke først om ditt grafikk-kort kan bruke en slik da noen blir for varme. Mitt GF4 kort går med passiv kjøler fra Zalman (tror jeg det var). Fungerer meget bra. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 min pc bråker også mye...jeg har også abit nf7-s 2.0, og etter at jeg byttet hk (det gamle hadde ikke chipset vifte) så kom det en høyfrikvent lyd... jeg har også en spire vifte (vet ikke hva den heter, det står bare spire på den) tror det er en 30db vifte..ikke langt ifra jaffal...den bråker... hdd kan også bråke ja... og bytte ut sjermkort viften og chipset viften tror jeg kan forandre støyen mye...+kjøpe den papst 19db vifta samt strikkoppheng til hddene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå