Gå til innhold

Hvordan lage et brett i 3Ds max

Anbefalte innlegg

Hvordan? Og er det noen max Poly Count ?? Hva med Counter Strike?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg vil lage et HL map, men skjønner lite at de editorene! Liker 3Ds max, bruker det endel, så jeg har lyst til å bruke det.. :)

Dere har ikke en guide til dette på Spillmodding.no da Z ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bør lære deg editor'n. Er du sikker på at du kan bruke et helt map som en mesh i hl ? Vanligvis lager man selve mappet i editorn og så legger man til diverse detaljeskapende objekter laget i 3dsmax, maya osv.

Er ikke så sikker på om hammer vil la deg importere et så stort objekt.

Over til polylimit, tror ikke du burde overstige 100.000 polygoner totalt sett, med alt av objekter osv. Men jeg er ikke sikker på det, mulig det er alt for mye eller kanskje du kan gå høyere.

Det skal vel egentlig la seg gjøre, i teorien vertfall, er vel ikke noe annet å gjøre enn å prøve det ut.

Lenke til kommentar

3d Studio Max koster vel penger, og det finnes vel ikke noen gratis demo av den.

Så dermed hinter vi litt for mye til warez med å skrive om 3ds.

Men vi har jo Milkshape guider.

Angående det å konventere maps, så finnes det en plug-in til Milkshape som skal fikse det. Du finner den på www.milkshape3d.com tror jeg.

Lenke til kommentar

Hvis du tar deg litt tid til å sette deg inn i Hammer tror jeg nok du vil sette pris på den editoren. Den er lett å bruke, veldig fleksibel og du kan kun modellere ting som kan vises i spillmotoren. 3DS Max er ikke støttet direct og det er forståelig da det vil være uhyre vanskelig å modellere en hel level og allikevel være sikker på at levelen er kompatibel med selve spillet.

Lær deg editoren du, den er lettere å bruke en 3DS, du kan ikke gjøre noe galt i den og den kommer med riktig bra tekstur plugins og det hele, du klarer fint å lage en imponerende level i løpet av en helg om du bare jobber litt.

Lenke til kommentar
3d Studio Max koster vel penger, og det finnes vel ikke noen gratis demo av den.

Så dermed hinter vi litt for mye til warez med å skrive om 3ds.

Men vi har jo Milkshape guider.

Angående det å konventere maps, så finnes det en plug-in til Milkshape som skal fikse det. Du finner den på www.milkshape3d.com tror jeg.

øh, ok!

nr 1. Det finnes en 30 dagers gratis demo jo!

nr 2. Jeg kan enten ha kjøpt programmet (jaja, om jeg var millionær) eller noe som er sannsynlig, blitt sponset!

Takk forresten, resten av dere!

@geCco: Takk, 100.000 polys skulle holde LOOON time tror jeg! Så lenge jeg ikke skal a håndtak osv på alle dører osv, så skal det fint klares å holdes under 20.000!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...