Gå til innhold

Lyden henger seg opp

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem som er VELDIG irriterende-lyden henger seg opp, og jeg må restarte for å kunne spille eler høre musikk igjen. Lyden henger seg KUN opp i spill, og da rett etter at spillet har blitt loada. Det som er så irriterende, er at jeg har prøvd det meste! Jeg formaterte for ca to uker siden, og rett før jeg da formaterte, hadde jeg samme problemet. Jeg har som sagt prøvd det meste, inkludert roll-back, som slett ikke hjalp. Hjelp meg, hva skal jeg gjøre? Jeg vil spille spill med lyd igjen! På forhånd takk for hjelpen.

PS: Nyeste drivere er installert, jeg defragmenterte tilogmed før jeg installerte driverne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslaget, men jeg har nok nVidia GeForce 4 :p Uansett, så glemte jeg å opplyse om hva slags "lydkort" det er-det er nemlig ett integrert C-Media lydkort, som jeg ikke husker den nøyaktige typebetegnelsen på.

Lenke til kommentar

Jeg har ett PCI-kort, et WLinx 10/100 Ethernetkort. Lydkortet er som sagt integrert. Det som er rart, er at lydkortet aldri har trøbla før, dessuten la jeg inn Windows på nytt for 1 og en halv uke siden. Nei, jeg har ikke prøvd å resette CMOS enda, men det kan selvfølgelig prøves :hmm:

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar
Jeg har ett PCI-kort, et WLinx 10/100 Ethernetkort. Lydkortet er som sagt integrert. Det som er rart, er at lydkortet aldri har trøbla før:s

Begynte det bare helt plutselig, eller begynte det etter at du satte inn noe nytt hardware eller la inn nytt software?

Lenke til kommentar

Det begynte litt etter at jeg satte inn den nye CPU'en min(XP2400, Thouroughbred B), fordi jeg var litt uheldig med den gamle(XP2000, Palomino). Det gikk helt fint i begynnelsen, men så, etter en liten stund, begynte lyden å trøble. Men plutselig en dag, fungerte det helt fint igjen :dontgetit: . Så formaterte jeg, også begynte å det å trøble igjen. Bortsett fra ny CPU, har jeg ikke satt inn noen ny hardware. Av software er det kun småprogrammer, som mIRC og ASRC som har blitt installert i det siste.

Lenke til kommentar

XP2000`enen døde av OC, eller? :p

Kan jo hende det er noe galt med nye cpu da? Har du overklokka? På noen hovedkort takler ikke ac`97 (eller hva det heter) chippen overklokking. Vet ikke hvorfor. FOrige hovedkortet mitt fikk ustabil lyd da jeg overklokka.

Lenke til kommentar

Nei, den er på det som skal være standard hastighet for XP2400, nemlig 2.0 GHz. I BIOS kan jeg kun velge mellom 700 og 933 MHz, så jeg må stille FSB til 133 og MP til 12.5. Volten står på 1.650. Jeg har et Asus A7V333 hovedkort med nyeste BIOS.

Nei, Palominoen døde av for dårlig plansliping :ermm:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noe bedre å si enn det der, så kan du gå til Søppel/Annet-forumet. Der holder de på sånn. Her prøver man faktisk å hjelpe hverandre.

Og nei, AMD suger ikke. Er ikke CPU'en sin feil at Windows/lydkortet trøbler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...