Zeph Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Der vart det oppklart Stå på Hwb\Netshop Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Ok, skjønner da at dere måtte bytte, men finn for all del noe bedre enn netshop.no Høres jo ut som en nettbutikk for undertøy eller noe slikt, aldri i verden noe som handler om data. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Må si meg enig i at hwb.no var et bedre navn, hva med å sette opp en poll (hint hint, moderator)? EDIT: de har visst sikret seg netshop.com og netshop.se for å være sikre ang. utvidelse... Endret 5. april 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 litt synd da,men bra sørvise og rask levering synes jeg dette er en bra webshop Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Huff, netshop høres ut som en tvilsom sjappe. Noe ala Arngren Lenke til kommentar
TJ Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Huff, netshop høres ut som en tvilsom sjappe. Noe ala Arngren Hehe. Jeg tør påstå at layouten er hakket bedre på netshop.no. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Nå har jeg litt problemer med forumet, så jeg fikk ikke med meg den siste halve siden (side 2) Kan noen gjenta grunnlaget? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hwb.no var enkel og presist.. å bryte ned dette merkenavnet (ja jeg sa merkenavn i og med at dette er en av de butikkene som faktisk henger høyest når det gjelder retur av varer o.l...) er ren dumskap.. skjønner ikke hvorfor! PS. Anyone fra hwb.no som kan svare i dette forumet? komlett er flinke der.. Heisan alle sammen. Først og fremst til dere alle sammen; utrolig gøy å se det engasjementet dere viser her, noe slikt som dette tror jeg neppe hadde skjedd noe annet sted enn akkurat her på Hardware.no ! For oss er dette en bekreftelse på at mange har har lagt merke til oss, og klart det er gøy for oss. Så til saken: Årsaken til at vi ønsket å bytte navn er (minst) todelt: 1) Vi syns det relativt lange navnet "Hardwarebutikken" egner seg dårlig i endel former for markedsføring, og forkortelsen HWB.no har også endel ulemper i så måte. Tenk dere f.eks. en radioreklame for "Hardwarebutikken HWB.no..", det ville høres nokså teit ut mener vi. 2) Utenfor Norges grenser kan man ikke bruke "Hardwarebutikken", og veldig mange domener i samme sjangeren er opptatt rundt omkring. Nå har vi ingen konkrete planer om å starte nettbutikk i andre land akkurat nå, men man skal aldri si aldri og da er det dumt å ikke ha tenkt på det på forhånd. Vi syns jo Netshop-navnet er veldig bra vi da (hvis ikke så hadde vi selvsagt ikke byttet), og vi kan avkrefte at det ligger noe mer bak navneskiftet enn det. "Navnet skjemmer ingen" er det ett ordtak som heter, og vi håper og tror vi oppfattes som en seriøs leverandør p.g.a. jobben vi gjør mer enn p.g.a. navnet. Vi kommer uansett selvsagt til å følge med på denne tråden, og ta våre avgjørelser videre ut i fra det. Uansett; nok en gang hjertelig takk for engasjementet Mvh Netshop (Hardwarebutikken) Look above Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) oh no Syns hwb.no var et genialt navn jeg. "If it works, don`t mess with it" V Edit: woohoo post # 100 ( ) Endret 5. april 2004 av vetle Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Netshop eller ikke. Bestillte en Infocus x1 kl 1500 idag. 1600 var den registrert inn på posthuset. Kan hete hva **** det vil bare man får sånn service. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Netshop.no gir et "billig" preg, assosiasjonene mine får ikke til en hardwarebutikk, dette domenenavnet får meg heller til å tenke på slike domener som et eller annet useriøst firma har kjøpt opp og fylt med sponsede lenker. Dere har helt sikkert kommet inn på en sånn side ved en feil. Det er uheldig med et engelsk navn, sammenligningen med hardwarebutikken blir ikke helt rettferdig, ettersom hardware er et rimelig gangbart ord på norsk (jamfør "hardware.no" og "Alt om hardware"-forumet. Jeg forstår at hwb.no ikke er veldig godt egnet for radioreklame. Men netshop.no er heller ikke idéelt. Det er vanskelig å høre over radio om det er nettshop eller netshop for eksempel. Ellers er vel ikke dette den verste tiden å bytte navn på. Butikken er ny, og ikke tungt etablert på det gamle domenet. Folk her på forumet f.eks vil sikkert få med seg navneskiftet dersom de annonserer litt. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det er forståelig at de bytter navn med tanke på å lette markedsføringa litt mer. Klart for den harde kjerne som oftest refererer til hovedkortet sitt som mobo, er det en liten nedtur at de nå heter Netsopp. Men det er jo tross alt nettopp det de er. Som er liten infeksjon har de spredt seg rundt mellom munnene på ivrige hardware-kjøpere ofte ikledd positive superlativer og innpakket i god service til rett pris. Jeg håper med tiden som kommer at dette blir en vedvarende trend, kunne godt tenkt meg å heller gått i skogen og plukket Netsopp produkter helt gratis, i motsetning til de jeg finner idag. Eneste virkelige forbindelsen mellom Netsopp. og ekte norsk fleinsopp er effekten; En bit, og du er hekta Jeg vil bare understreke at jeg godt ser forskjellen på o og h og jeg til vanlig ikke har problemer med dobelkonsonanter. Tillykke med navnebytte, måtte kun navnet skifte, og resten være som før. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hwb.no var enkel og presist.. å bryte ned dette merkenavnet (ja jeg sa merkenavn i og med at dette er en av de butikkene som faktisk henger høyest når det gjelder retur av varer o.l...) er ren dumskap.. skjønner ikke hvorfor! PS. Anyone fra hwb.no som kan svare i dette forumet? komlett er flinke der.. Heisan alle sammen. Først og fremst til dere alle sammen; utrolig gøy å se det engasjementet dere viser her, noe slikt som dette tror jeg neppe hadde skjedd noe annet sted enn akkurat her på Hardware.no ! For oss er dette en bekreftelse på at mange har har lagt merke til oss, og klart det er gøy for oss. Så til saken: Årsaken til at vi ønsket å bytte navn er (minst) todelt: 1) Vi syns det relativt lange navnet "Hardwarebutikken" egner seg dårlig i endel former for markedsføring, og forkortelsen HWB.no har også endel ulemper i så måte. Tenk dere f.eks. en radioreklame for "Hardwarebutikken HWB.no..", det ville høres nokså teit ut mener vi. 2) Utenfor Norges grenser kan man ikke bruke "Hardwarebutikken", og veldig mange domener i samme sjangeren er opptatt rundt omkring. Nå har vi ingen konkrete planer om å starte nettbutikk i andre land akkurat nå, men man skal aldri si aldri og da er det dumt å ikke ha tenkt på det på forhånd. Vi syns jo Netshop-navnet er veldig bra vi da (hvis ikke så hadde vi selvsagt ikke byttet), og vi kan avkrefte at det ligger noe mer bak navneskiftet enn det. "Navnet skjemmer ingen" er det ett ordtak som heter, og vi håper og tror vi oppfattes som en seriøs leverandør p.g.a. jobben vi gjør mer enn p.g.a. navnet. Vi kommer uansett selvsagt til å følge med på denne tråden, og ta våre avgjørelser videre ut i fra det. Uansett; nok en gang hjertelig takk for engasjementet Mvh Netshop (Hardwarebutikken) Vell. lykke til med navnet skifte.. men hwb var bedre ja.. butikken er fremdeles fin og handele i . stå på ! Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Navnet betyr vel egentlig ingenting for hvorvidt et foretak er seriøse eller ikke. Rart at det høres ut her som om enkelte mener at hwb.no vil være mindre seriøse som netshop.no. Enig i at navnet ikke høres like bra ut, men det har bare med at hwb.no er et vant navn og netshop.no ikke er innarbeidet i hjernen som et sted du kan stole på. Dersom det var navnet som avgjorde hvor folk handlet hvem ville da handlet på ebay.com? Eller Yahoo? Eller Amazon? Eller CD-WOW? (wtf?). Og hvem ville trodd at Google! var en seriøs aktør? Og hva med flexi-data? Er det noen som ville handlet med dem? Folk bør heller bruke tiden sin til å være kritiske og skeptiske til innarbeidede foretak som flyter på merkenavn heller enn kundebehandling/lav pris/funksjonalitet. Så i mine øyne betyr ikke navnet noe som helst. [troll]Men folk er jo irrasjonelle som vanlig.[/troll] Lenke til kommentar
zaico Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Tror nok et navneskifte er meget smart, om de skal utvide sortimentet med f.eks hifi så er det litt dumt å hete Hardwarebutikken. Om de heter netshop eller hwb bryr meg egentlig ikke da jeg er kjempefornøyd med servicen på hwb/netshop, vil faktisk dra det som langt som at de er Norges beste på service, men frykter at de vil gjøre som "alle andre" med å vokse seg for stor for god service. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hva med: Butikken-med-seriøs-god-service.no? Jeg er ikke helt 100% med navnebyttet, men som det meste så må man vel bare bli litt vant med det. Lykke til Netshop, og fortsett med god service. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Navnet bryr meg ikke, og jeg forstår forsåvidt hvorfor. Bare ikke skift til et så teit design som komplett Endret 5. april 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
dejavu5757 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Heisann. Synes "Hardwarebutikken" funka bra jeg, i hvert fall etter at jeg fant ut at nettleseren fant fram, ved bruk av forkortelsen. Så litt nedtur at de skifter. Men når det først er gjort, bør de vel se til at rødfagen i selve logoen, matcher rødfargen ellers på web-sidene. Det gjør den ikke nå, og det hele får et litt tilfeldig og uferdig inntrykk. Lenke til kommentar
Azper Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 De er jo ikke alene med et navn som ikke tilsier at de selger data komponenter, Komplett.no? mpx.no? mamoz.no? microplex.no? 3dfxcool.no? ok dere forstår sikkert poenget. Jeg hadde aldri noe problem med det gammle navnet, men lykke til med det nye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå