Gå til innhold

hwb.no skifter navn til netshop.no

Anbefalte innlegg

Hm, Netshop var vel en av de første og beste webshopene i Norge, dessverre gikk butikken ned da ville satse på andre ting enn data og samtidig ble med på priskarussellen.

Netshop holdt vel egentlig til i Drammen, men det er hyggelig at navnet dukker opp igjen, til og med med samme logo.

Gamle Netshop var den værste møkkabutikken jeg noengang har (forsøkt) handlet med.

Til å begynne med var netshop helt grei, men etter hvert gikk servicen i dass og de som var der hadde mista fullstendig oversikten.

Jeg syns det er idiotisk å skifte vekk fra et merkenavn man har begynt å bygge opp og til et som mange har negative asossiasjoner til og resten ikke har hørt om.

Personlig så kommer nok ryggmargsrefleksen til å holde meg unna netshop i lang tid, selv om "nye" netshop garantert er bedre enn den gamle var når jeg sluttet å handle der. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop er et meget intetsigende navn. Dessuten skjønner jeg ikke vitsen med å bruke engelsk navn. Men men, lykke til Netshop.

Cluet er vel at de må ha varer i sjappa, har vært litt inne på hwb tidligere og de hadde nesten ingenting. Jeg gidder ikke handle når jeg ikke aner når varene kommer.

Lenke til kommentar

Enig med de fleste her.. Får ikke helt taket på om det er truseinnlegg eller bildeler de selger der.. hwb.no var enkel og presist.. å bryte ned dette merkenavnet (ja jeg sa merkenavn i og emd at dette er en av de butikkene som faktisk henger høyest når det gjelder retur av varer o.l...) er ren dumskap.. skjønner ikke hvorfor!

PS. Anyone fra hwb.no som kan svare i dette forumet? komlett er flinke der..

Lenke til kommentar
Netshop er et meget intetsigende navn. Dessuten skjønner jeg ikke vitsen med å bruke engelsk navn. Men men, lykke til Netshop.

Cluet er vel at de må ha varer i sjappa, har vært litt inne på hwb tidligere og de hadde nesten ingenting. Jeg gidder ikke handle når jeg ikke aner når varene kommer.

Eh? Hardware er ikke engelsk det da? Hvis de hadde hatt et norsk navn hadde det nok vært MaskinVareButikken.... :D

Ellers så synes jeg rent personlig at HWB nok lød mer "genuint" enn NetShop. NetShop blir litt lite presist. Sier liksom lite om hva man selger. På den annen side er det jo mange nettbutikker som har samme filosofi. (Komplett, MPX og Microplex for å nevne noen.)

Så lenge servicen holder seg der den startet som HWB vil jeg nok bruke dem fortsatt.

-KJ

Lenke til kommentar
Det er sikkert aliens som har landet og tatt over hele greia for å sperme oss alle :roll:

Har det noe å si hvorfor de har byttet navn?

sperme oss? Morsomt uttrykk, men skjønner ikke det helt..

Ontopic: hwb har bygget seg opp et solid merkenavn.. i allefall på forum rundt omkring. Skjønner ikke at de bytter navn - og netshop høres ut som en butikk som selger underbukser eller noe i den dur.

mag

Lenke til kommentar
hwb.no var enkel og presist.. å bryte ned dette merkenavnet (ja jeg sa merkenavn i og med at dette er en av de butikkene som faktisk henger høyest når det gjelder retur av varer o.l...) er ren dumskap.. skjønner ikke hvorfor!

PS. Anyone fra hwb.no som kan svare i dette forumet? komlett er flinke der..

Heisan alle sammen. Først og fremst til dere alle sammen; utrolig gøy å se det engasjementet dere viser her, noe slikt som dette tror jeg neppe hadde skjedd noe annet sted enn akkurat her på Hardware.no ! For oss er dette en bekreftelse på at mange har har lagt merke til oss, og klart det er gøy for oss.

Så til saken: Årsaken til at vi ønsket å bytte navn er (minst) todelt:

1) Vi syns det relativt lange navnet "Hardwarebutikken" egner seg dårlig i endel former for markedsføring, og forkortelsen HWB.no har også endel ulemper i så måte. Tenk dere f.eks. en radioreklame for "Hardwarebutikken HWB.no..", det ville høres nokså teit ut mener vi.

2) Utenfor Norges grenser kan man ikke bruke "Hardwarebutikken", og veldig mange domener i samme sjangeren er opptatt rundt omkring. Nå har vi ingen konkrete planer om å starte nettbutikk i andre land akkurat nå, men man skal aldri si aldri og da er det dumt å ikke ha tenkt på det på forhånd.

Vi syns jo Netshop-navnet er veldig bra vi da (hvis ikke så hadde vi selvsagt ikke byttet), og vi kan avkrefte at det ligger noe mer bak navneskiftet enn det.

"Navnet skjemmer ingen" er det ett ordtak som heter, og vi håper og tror vi oppfattes som en seriøs leverandør p.g.a. jobben vi gjør mer enn p.g.a. navnet. Vi kommer uansett selvsagt til å følge med på denne tråden, og ta våre avgjørelser videre ut i fra det.

Uansett; nok en gang hjertelig takk for engasjementet :cool:

Mvh Netshop (Hardwarebutikken)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...