Gilbert Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 har fått mye kjeft for oppsettet () men det er fremdeles slik i db at vi finner de tre variablene: fdato, fmaned og far. Så har jeg kommet med en ny syk (?) ide. Stjernetegn. Jeg vil gjerne vite hvilket stjernetegn de forskjellige personene tilhører... Tror det er noen som ruler mktime bedre enn meg her, og som kan gi et eksempel jeg kan bygge på Væren : 21.mars - 20. april Tyren : 21.april - 20.mai Tvillingene : 21. mai - 21. juni Krepsen : 22. juni - 22. juli Løven : 23. juni - 22.- 23. juli Jomfruen : 23-24. august - 23. september Vekten : 24. september - 23. oktober Skorpionen : 24. oktober - 22. november Skytten : 23. november - 21. desember Steinbukken : 22. desember - 20. januar Vannmannen : 20. januar - 19. februar Fiskene : 20. februar - 20. mars Lenke til kommentar
???????? Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Du kan bare hente verdier mellom tidene i SQL spørringen, og bruke CASE for å gi f.eks. Væren, Tyren, osv. Bruk CONCAT på dager og måned. Endret 5. april 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hm... nå har jeg følgende: function stjernetegn($far,$fmaned,$fdato) { $unix = mktime (0,0,0,$fmaned,$fdato,$far); } Men hva er greia nå? Er vel noe som ikke stemmer helt, i og med at ...nei vet ikke. vanskelig å forklare... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har en fryktelig klønete idé: if($maned == 1) { if($dag <= 20) $tegn = "Vannmannen"; else $tegn = "Steinbukken"; } elseif($maned == 2) { if($dag >= 20) $tegn = "Vannmannen"; else $tegn = "Fiskene"; } And so on... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hehe:D faktisk så utrolig bra at jeg bare mååå bruke den !! tusen takk PS: Dette var ikke sarkastisk ment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå