Gå til innhold

Skal skifte skjermkort fra gammel til ny pc...

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Hei!

Gammel PC: DELL DIMENSION XPS500 P3 500 Hz

Skjermkort: STB TNT 16 MB

Ny PC: ASUS A7N266VM micro ATX hovedkort, AMD XP1800

Innebygd skjermkort

Jeg skulle skifte over mitt gamle skjermkort til den nye pc'en men det passer jo ikke. Skjermkortet er AGP og hk er Agp-slot men sloten er speilvendt i forhold til min gamle PC! Ja, hvis sporet hadde vært snudd så hadde kortet passet. Slik er det ihvertfall på min gamle pc. Hva er dette da? Har det kommet ny standard siden min gamle PC! Hmm...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AGP 1x/2x og AGP 4x/8x har hakkene plassert "motsatt", slik at kortene ikke passer overens. Correct me if I´m wrong, men mener å ha lest noe slikt i forbifarten en gang.

Skjermkortet er ihvertfall AGP 2x, mens det nye hovedkortet støtter AGP 4x

Endret av thoering
Lenke til kommentar
AGP 1x/2x og AGP 4x/8x har hakkene plassert "motsatt", slik at kortene ikke passer overens. Correct me if I´m wrong, men mener å ha lest noe slikt i forbifarten en gang.

Skjermkortet er ihvertfall AGP 2x, mens det nye hovedkortet støtter AGP 4x

AGP 2x passer i hovedkort som støtter for AGP4/8X. I de gamle hovedkortene var det ingen hakk, men kanskje du har rett og.

Lenke til kommentar

Vil på det varmeste anbefale deg å kjøpe nytt skjermkort. Det trenger ikke koste mer enn rundt 300 kroner med frakt. Da får du et vifteløst kongekort på 2D kvalitet som uansett banker TNT i 3D.

Sapphire Radeon 7000

Bruker det selv i to linux-maskiner og det finnes ikke et kort som gir mer for pengene så sant du ikke skal spille 3D spill etter Grim Fandango.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
Gamle kortet ditt er et 3,3v kort og det nye HK har 1,5v AGP-port kanskje ?

http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

Takk alle sammen for informative svar!

Sjekket linken din og etter bildet av agp-portene så har jeg 3,3 v!

Når jeg ser rett på så ser jeg en slot oppdelt i 2 med den korteste "oppdelingen" til høyre og lengste til venstre. Ligner på en PCI-slot. Det passer med bilde på 3,3 v sloten.

Men i brukermanualen til hovedkortet sjekket jeg og der sto det at jeg skal bruke 1,5v! Kan bildet være feil da?

Takk igjen for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...