Gå til innhold

Ran i stavanger

Octavian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du leser noen poster over deg, ser du at en lurer på hvor man får tak i slikt utsyr/våpen, han spurte da om man kunne få det fra HV..

jeg gidder ikke å Quote hver gang jeg svarer på noe folk har skrevet noen poster over..

PS. såt= sånt

Lenke til kommentar
PS. såt= sånt

Aha ;) Mye lettere hvis du skriver bokmål.

du får ikke tak i den typen våpen hos HeimeVernet

Heimevernet er vel oppsatt med AG3, MP5 og/eller Glock. Tennstemplet er tatt ut av sluttstykket på HV våpen, pga mye misbruk. Våpnene er ubrukelige uten tennstempel. Det er sikkert endel HV våpen på avveie.

Lenke til kommentar
Er det lett å få tak i slikt utstyr, eller bør man ha militær bakgrunn, tenker på heimevernet eller lignende, for å ha tilgang til dette (gassmasker, skuddsikre vester og ikke minst våpen)?

Ganske lett å få tak i slike våpen, ja.....bare du har penger nok.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

skuddsikre vester, gassmasker og hjelmer er det bare å kjøpe kommersiellt i de rette butikkene..

tennstempel til AG3 kan lett kjøpes på nettet, helt lovlig (iallefall var det det for ikke så lenge siden)

AG3 er da latterlig enkelt å få tak i hvis man har de rette kontaktene (etter hva jeg har hørt).

Lenke til kommentar

Dette er uansett et meget proffisjonelt utført ran,har nok vert veldig godt planlagt,spesielt med tanke på stengninga av utkjørselen.Samt bekledning og utstyr,mye sier meg at det er de samme som slo til mot,var det posten? her tidligere.Bare det med å brenne bilene er et godt likhets trekk.Samtidig har det vert mangen ranere,de sier +/- 8,men jeg tror de var flere.3 biler ved banken,pluss lastebilsjofør,og minst en til å hente han når han parkerte.Sansyneligvis mer en en. sansyneligvis 12 eller noe

Samt at de er villige til å skyte,mens det er så mange sivile i nærheten,gir jo et inntrykk om at det ikke er mors beste barn som har vert på færde.At de skyter mot politiet er jo ikke spesielt overaskende i seg selv da.

Foresten veldig trist med han som mista livet.R.I.P.

Fryktelig kretikkverdig vist kommandobilen ikke har skuddsikker frontrute,noe som kan være tilfelle siden skudda kom fra front rett inn mot sjofør og passasjer.

Vist de har skutt med mp5,og 9 mm kuler,så ser jeg for meg at skal de sende av sted en ganske heftig salve for å pennetrere en skuddsikker rute.

Trist hendelse,men kansje samfunnet trenger en vekker,uten at det skal være nøvendig at det skjer på denne måten.....

Lenke til kommentar

Det er i grunn et mirakel at ikke flere ble drept om det var som media forteller.

Vi har heldigvis vært skånet for slike "hollywood" ran tidligere. Noe av grunnen til det tilegner jeg den norske våpen loven som er ganske streng og fornuftig. Men det spørs om vi ikke kommer til å se en økning i antall slike ran da ranerene blir mer og mer desperate.

Det som også kan være skummelt her er at raneren har allerede drept en politimann og har i grunn ingenting mer å tape.

Lenke til kommentar
kan bli interresant og se om det er samme gjengen som ranet Postgirobygget med like "heftige" metoder som sist..

"tveitagjengen" elns..

Synes igrunn det er merkelig at ikke vg har kommet opp med indisier som linker de to ranene enda...

Men det kommer vel imorgen...

Lenke til kommentar

Tveitagjengen blir jo nevnt med en gang uansett hva som skjer, så fort det skjer noe litt mer enn en veskenapping her i landet så er det Tveitagjengen... ;)

Har forresten vært i umiddelbar nærhet ved et ran hvor det ble avfyrt skudd, man skjønner det ikke før etterpå hvor redd man egentlig er, utrolig ekkel opplevelse.

Syns det er på tide snuten får våpen i bilene, tenk om de plutselig havner oppi noe der folk står å pepprer løs med automatvåpen, sikkert ikke veldig gøy.

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...