Octavian Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=222201 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=222215 - Han hadde på seg mørke klær og skuddsikker vest akkurat som de politiet bruker, sier hun, og får beskjed av en kollega at mannen de så bar på et automatvåpen. - Vi er jo i det samme bygget og kunne høre maskingeværskuddene veldig godt. Maskingevær? tviler det var etr maskingevær han hadde, det er vel litt tungt og noe kraftig rekyl. litt krydder eller noe... Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 I følge avisene var det Mp5, samme som politiet har. Utrolig merkelig følelse når det kommer så nært innpå. Hører ofte om ran i andre byer, men når det skjer her er det en helt annen ting, føles iallefall slik. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Tja.. Et maskingevær f.eks MG3 har ikke rekyl i forhold til et automatvåpen f.eks AG3, som har hard rekyl Det er et vitneutsagn. Hvis noen hører flerskuddsalver er det vel ikke rart de sier maskingevær. Er ikke alle som kan skille begrepene fra hverandre. Spesielt om de bare hører noe og ikke ser noe. Endret 5. april 2004 av Peterman Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 (endret) er ikke mp5 en smg, eller maskin pistol?? ikke noe MG etter hva jeg veit? er jo litt skremmende og tenke på da, hvor lett det tydeligvis er og få tak i våpen i dette landet... hvis du står og holder en MG må da det ha større rekyle en rifler \ ag3 ol. det jeg mente var avisen, journalistik som blir krydrett, er jo ofte slik at en pistol blir en hagle osv. mer eller mindre... Endret 5. april 2004 av Octavian Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 er ikke mp5 en smg, eller maskin pistol?? ikke noe MG etter hva jeg veit? Stemmer. Maskingevær er svære greier som MG3, M60 og M249. Ikke ting du putter under frakken, akkurat. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 MP5 er maskinpistol ja. 9mm Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 jeg så tom hylsene fra ranet på tv'n det så ut som 7.62x33mm altså samme som i AKm det kunne også være 7.62x51mm(ag3) jeg gløta så vitt på tv'n så jeg fikk ikke sett det tydlig. ps. han politi mannen er død Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) De hadde visst også sperret politigarasjene med en brennende lastebil... dette er bra regisert... må være det værste ranet i norgeshistorien. Edit: ojojoj.. aftenbladets hjemmesider er i ferd med å bryte sammen... masse bugs på grunn av den store trafikken. Endret 5. april 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 ps. han politi mannen er død btw ekstra nyhetssending klokken 12:55 håper at dem finner folka og finner noe noe *** mot dem Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg sier bare en ting: shoot to kill... slakt disse galningene Lenke til kommentar
oizann Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Stå på,trenger flere slike folk som dette,men det var unødvendig og drepe politi mannen da. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Stå på,trenger flere slike folk som dette,men det var unødvendig og drepe politi mannen da. Kom tilbake til forumet når du er gammel nok til å forstå dette. Lenke til kommentar
Warlord Nazdreg Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hehe, de var ganske smarte som satte fyr på den bilen i inskjørselen til politiet (kjørte forbi). E han politi mannen dø? Og kan noen svare på ka våpen de brukte? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hehe, de var ganske smarte som satte fyr på den bilen i inskjørselen til politiet(kjørte forbi). E han politi mannen dø? Og kan noen svare på ka våpen de brukte? dem påstår rifler, ag3`er pistoler og andre våpen... (god samling mao) Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Er det lett å få tak i slikt utstyr, eller bør man ha militær bakgrunn, tenker på heimevernet eller lignende, for å ha tilgang til dette (gassmasker, skuddsikre vester og ikke minst våpen)? Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Stå på,trenger flere slike folk som dette,men det var unødvendig og drepe politi mannen da. intelligent utsagn.. Hadde det ikke vert for at det er ferie skulle jeg tatt bussen forbi der akkurat på den tia i dag. Rart nård det kommer såpass innpå en. Endret 5. april 2004 av mais Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) HV er så dårlig utstyrt at HV er ikke stedet man finner sånt Hardware Endret 5. april 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 HV er så dårlig utstyrt at HV er ikke stedet man finner såt Hardware Hæ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det visste jeg. ...at HV er ikke stedet man finner såt Hardware Hva mener du her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå