Gå til innhold

Ricoh RW8160

Anbefalte innlegg

Min bærbare Amilo D8310 med en innebygget DVD-brenner RW8160 gir ikke annet enn problemer ved brenning av DVD-plater. Har testet med Nero 6, DVD Decrypter og Deep Burner.

Følgende plater er testet:

Memorex 2,4x DVD+RW, fempakning kjøpt på ComputerCity, to fungerte 100% mens de tre andre ga meldingen "illegal disc" i Nero. DVD Decrypter forsøker å formattere platene men stopper opp og gir melding om at platen må formatteres.

Memorex 4x DVD+R, ti-pakning kjøpt på ComputerCity. De brenner tilsynelatende helt fint, men resultatet ved backup av film blir uleselig; hakking og hopping. (Testet på flere spillere.) Dette gjelder 7 av 10 plater og oppstår mot slutten av filmen (ytterst på plata). De siste tre går nok også i søpla.

Verbatim 4x DVD+R, fem-pakning fra Lefdal, (discene har ulike farger).

3 av 5 stoppet opp underveis, de som fullførte spiller utmerket på min Philips DVD612.

Er veldig takknemlig for tips om hvilke plater jeg bør benytte med min brenner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min bærbare Amilo D8310 med en innebygget DVD-brenner RW8160 gir ikke annet enn problemer ved brenning av DVD-plater. Har testet med Nero 6, DVD Decrypter og Deep Burner.

Følgende plater er testet:

Memorex 2,4x DVD+RW, fempakning kjøpt på ComputerCity, to fungerte 100% mens de tre andre ga meldingen "illegal disc" i Nero. DVD Decrypter forsøker å formattere platene men stopper opp og gir melding om at platen må formatteres.

Memorex 4x DVD+R, ti-pakning kjøpt på ComputerCity. De brenner tilsynelatende helt fint, men resultatet ved backup av film blir uleselig; hakking og hopping. (Testet på flere spillere.) Dette gjelder 7 av 10 plater og oppstår mot slutten av filmen (ytterst på plata). De siste tre går nok også i søpla.

Verbatim 4x DVD+R, fem-pakning fra Lefdal, (discene har ulike farger).

3 av 5 stoppet opp underveis, de som fullførte spiller utmerket på min Philips DVD612.

Er veldig takknemlig for tips om hvilke plater jeg bør benytte med min brenner.

Har du testa ' That¨s Write ' ?

Media Type: DVD+R (Disc ID: RICOHJPN-R01-02) (Speeds: 2,4x, 4x, 8x)

De platene der syns jeg er bra, bruker ikke noe annet.. Kjøper de på www.komplett.no :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...