Gå til innhold

NV40 3DMark 2003 scores revealed


b0nna

Anbefalte innlegg

Ehm, med mindre Nvidia har optimalisert hele kortet for 3Dmark03 så er den scoren bull. Det går ikke ann å få over 12k og samtidig bare yte et par frames mer enn 9800XT i de andre testene.

En av de er falsk, eller begge..

Et par frames?

Så hvertfall stor forksjell på 9800Xt og 6800Ultra, på TomsHardware.

Jeg snakket om de bildene som jeg linket til. Noe er galt hvertfall siden andre har sagt noe helt annet. Forresten, om folk bryr seg, sjekk ut videoen fra launchen av Nv40. Det er en video som viser den nye Unreal3engine'en. Heeeelt utrolig. Det er en link på side 29-30 på den siden jeg linket til i mitt forrige innlegg..

 

Her for å være helt nøyaktig Noen luringer som tok opp hele greia. Takk gud for dem.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg så utklassing var når radeon9800pro ble billig.

Har folk glemt at prisen også teller?

 

Om ATi stiller opp med et skjermkort som trekker mindre strøm, men som "bare" scorer 10 000marks i 3dmark03 så kan dette "bidraget" fredeles vinne frem.

Om ATi (og produsentene) har lært med årenes løp, så stiller de opp med skikkelige priser, noe overpriserne nvidia og Co sannsynligvis aldri kommer til å gjøre-

 

altså-

 

6000kr = 12 000 marks + mye varme = mye støy (?)

2500- 3000kr = 10 000 marks + mindre varme = mindre støy (?)

 

 

Dette er bare en tanke. SElv tror jeg faktisk jeg blir nød til å vente 3 skjermkortgenerasjoner til før jeg får noe bra til en bra pris, i forhold til spill perIdag.

 

edit_

btw, unreal3 hadde sweet grafikk

 

 

andre enn meg som ikke synes stort om shader kvaliteten nvidia stiller opp med?

http://www7.tomshardware.com/graphic/20040...ce_6800-46.html

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Jeg snakket om de bildene som jeg linket til. Noe er galt hvertfall siden andre har sagt noe helt annet. Forresten, om folk bryr seg, sjekk ut videoen fra launchen av Nv40. Det er en video som viser den nye Unreal3engine'en. Heeeelt utrolig. Det er en link på side 29-30 på den siden jeg linket til i mitt forrige innlegg..

Snakker du her om de bilda som var leaked fra [H]?

 

Det går ikke ann å få over 12k og samtidig bare yte et par frames mer enn 9800XT i de andre testene.

Dersom du hadde sett litt bedre på de bilda, ville du sett at 6800U kortet kjører høyere oppløsning og/eller med høyere AF/AA. Dette er ting som vil redusere FPS betraktlig. Selv i de bildene du linka til (dersom det er de bilda jeg tror) UTKLASSER 6800U 9800xt.

Lenke til kommentar
det blir helt syke greier asa. og nv40 klarer å tegne det med høy framerate allerede. gfx korta i 2006 klarer hvertfall glatt :scared:

Tja... det gikk jo litt hakkete på nV40 da... heh

 

Det var også små områder der de hadde med figurer og det var få figurer på en gang... Som de har uttalt tidligere, det _trengs_ en maskin fra 2006 til å bruke denne motoren skikkelig.

Lenke til kommentar
Sist jeg så utklassing var når radeon9800pro ble billig.

Har folk glemt at prisen også teller?

 

Om ATi stiller opp med et skjermkort som trekker mindre strøm, men som "bare" scorer 10 000marks i 3dmark03 så kan dette "bidraget" fredeles vinne frem.

Om ATi (og produsentene) har lært med årenes løp, så stiller de opp med skikkelige priser, noe overpriserne nvidia og Co sannsynligvis aldri kommer til å gjøre-

 

altså-

 

6000kr = 12 000 marks + mye varme = mye støy (?)

2500- 3000kr = 10 000 marks + mindre varme = mindre støy (?)

 

 

Dette er bare en tanke. SElv tror jeg faktisk jeg blir nød til å vente 3 skjermkortgenerasjoner til før jeg får noe bra til en bra pris, i forhold til spill perIdag.

 

edit_

btw, unreal3 hadde sweet grafikk

 

 

andre enn meg som ikke synes stort om shader kvaliteten nvidia stiller opp med?

http://www7.tomshardware.com/graphic/20040...ce_6800-46.html

Hallo, toppkortet til ATI koster også 5000-6000 kr nå! Tror ikke de kommer til å prise toppkortet i neste generasjon noe særlig billigere. Det er ingen som har sagt at nv40 gir mye for pengene, men det ser fremdeles ut til at det blir det råeste skjermkortet inntil ATI eventuelt matcher det.

 

Tror folk skal begynne å tenke seg om før de poster av og til, selv om de er sykelig opptatt av ett merke eller ett annet.

 

Forresten så synes jeg det er fint at det er noen som er villig til å cashe ut 5k for grafikk kort, for det er dem ATI/Nvidia tjener penger på. Det gjør at folk som meg som kjøper kort i mellomklassen må betale mindre :)

 

Hilsen Insanity (Som kjøper hardware etter andre kriterier enn merke!)

Lenke til kommentar
Forresten så synes jeg det er fint at det er noen som er villig til å cashe ut 5k for grafikk kort, for det er dem ATI/Nvidia tjener penger på. Det gjør at folk som meg som kjøper kort i mellomklassen må betale mindre :)

 

Hilsen Insanity (Som kjøper hardware etter andre kriterier enn merke!)

Dette er rett og slett bare tull... Det nVidia, ATi, et. al. tjener penger på er billig og mellomklassekort. Både gjennom OEM og retail. De tjener knapt penger på ekstremkortene sine og dette er bare markedsføringsshowoff.

Lenke til kommentar
Forresten så synes jeg det er fint at det er noen som er villig til å cashe ut 5k for grafikk kort, for det er dem ATI/Nvidia tjener penger på. Det gjør at folk som meg som kjøper kort i mellomklassen må betale mindre :)

 

Hilsen Insanity (Som kjøper hardware etter andre kriterier enn merke!)

Dette er rett og slett bare tull... Det nVidia, ATi, et. al. tjener penger på er billig og mellomklassekort. Både gjennom OEM og retail. De tjener knapt penger på ekstremkortene sine og dette er bare markedsføringsshowoff.

Mulig jeg er på tynn is, men vil tro at det å produsere en gpu foregår på ca. samme måten som en cpu. I så fall produserer de en hel serie, og kostnadene for å produsere en stk gpu vil være den samme for alle. Med andre ord vil det si at hvis de kan selge en som kjører på 400 mhz til f.eks 100$ men en som bare kjører på 300 mhz til 50$ så tjener de mere penger på de dyre.

 

(Tallene er tatt ut fra luften, så ikke heng dere opp i dem)

 

Tar jeg feil beklager jeg...

Lenke til kommentar

Det vises at det er ati som har værdt litt regjerende det siste året,siden R9700 ble sluppet,men er rystet hva enkelt fanboys klarer og slenge ut.

 

Men er ikke annet en imponerende hva nVidia har klart og laget. flott at de også har fått ordna bildekvaliteten også så det ikke er en avgjørende faktor mellom ATI og nVidia lenger. Blir spennende og se hva X800PRO klarer og hoste opp. :D

Lenke til kommentar
Håper jeg også.. :p jeg satser på ATI uansett.. ATI rocks ;)
og ati vil nok en gang tronen en gang til! (som vanelig da) 

 

ATi forever

Jeg HÅPER at X800 slår Gforce 6800  ;)

 

Hvorfor så trangsynt tankegang? Dere må være glade for den konkurransen som er mellom disse 2 kompaniene. Hadde nVidia eller ATi hatt nærmest monopol på grafikkort så hadde vi sikkert sittet her med Geforce4 Ti enda. (en 100% hypotetisk, men muligheten hadde vært der)

 

Jeg er meget fornøyd med 9800Pro kortet mitt, men det betyr ikke at jeg kommer til å holde med ATi gjennom tykt og tynt. Mitt neste kort kan godt bli nVidia, hvis det er det mest passende for meg akkurat da.

Skjønner meg ikke helt på fanboys :hmm:

Lenke til kommentar
Forresten så synes jeg det er fint at det er noen som er villig til å cashe ut 5k for grafikk kort, for det er dem ATI/Nvidia tjener penger på. Det gjør at folk som meg som kjøper kort i mellomklassen må betale mindre :)

 

Hilsen Insanity (Som kjøper hardware etter andre kriterier enn merke!)

Dette er rett og slett bare tull... Det nVidia, ATi, et. al. tjener penger på er billig og mellomklassekort. Både gjennom OEM og retail. De tjener knapt penger på ekstremkortene sine og dette er bare markedsføringsshowoff.

Mulig jeg er på tynn is, men vil tro at det å produsere en gpu foregår på ca. samme måten som en cpu. I så fall produserer de en hel serie, og kostnadene for å produsere en stk gpu vil være den samme for alle. Med andre ord vil det si at hvis de kan selge en som kjører på 400 mhz til f.eks 100$ men en som bare kjører på 300 mhz til 50$ så tjener de mere penger på de dyre.

 

(Tallene er tatt ut fra luften, så ikke heng dere opp i dem)

 

Tar jeg feil beklager jeg...

heh, nå snakker vi ikke nedskalerte GPU'er her...

 

nå snakker vi i GF4 MX klassen...det er det pengene ligger...(eller lå alt etter hva som kommer nytt nå)

 

det er en grunn til at det er flere produsenter som lager billig-kort enn high end...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...