Gå til innhold

NV40 3DMark 2003 scores revealed


b0nna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser på nVidia som den mest "stabile" produsenten. Slik jeg har forstått det sliter ATI med dumme feil i spill. Nå tenker jeg software, ikke heng dere oppi at nVidia lanserte dårligere topp kort denne generasjonen. Der var det snakk om hardwaren. Men nVidia er vel de flinkeste med drivere o.l til korta sine (heller ikke bry dere om cheatingen). Jeg ser det helst slik at nVidia slår ATI i raw power slik at de slipper å cheate i driverene. Da får jeg kjøpt det beste kortet, + at jeg får de beste software utvikklerne i tillegg.

Lenke til kommentar
og ati vil nok en gang tronen en gang til! (som vanelig da)  :cool:

 

Som vanelig?

Ati tok først "tronen" når R9700 serien kom, før det var det Nvidia som ledet løpet med GeForce 4/3 serien.

enig Nikkor :thumbup:

noen tror ati har vært på toppen i alle år..

 

er vel mere 2-3 siste årene de har virkelig kunne

hevde seg mot NiVidia.

Lenke til kommentar

er det bare jeg som ikke er imponert?

jeg er tvert om gretten pga. de xtreme prisene.

 

skulle tro produksjonsteknikkene ble bedre etterhvert, og en valgte billig/bra komponenter osv. for å gjøre hele prosessen billigere.

 

De poengene kan ikke forsvares med så høy pris,

ikke på dette tidspunkt. Håper på mye konkurranse.

Lenke til kommentar

Ehm, med mindre Nvidia har optimalisert hele kortet for 3Dmark03 så er den scoren bull. Det går ikke ann å få over 12k og samtidig bare yte et par frames mer enn 9800XT i de andre testene.

En av de er falsk, eller begge..

 

Blir gøy når vi får noen faktiske benchmarks fra noen mer troverdige kilder.

(Når jeg sier de andre testene, så mener jeg de som er et stykke ned på denne siden.)

 

Har sett igjennom en god del tester og noen er riv ruskende gale. Men de fleste sier det samme og det er at vi har en ny konge. Gleder meg likvell til bruket eller noen mer stolbare kilder får kloa i en.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Jeg HÅPER at X800 slår Gforce 6800  ;)

Håper jeg også.. :p jeg satser på ATI uansett.. ATI rocks ;)

:yes::thumbs:

Skjønner ikke helt den tankegangen deres jeg. Dere mener altså at hvis nvidia kommer med et kort som knuser alt fra ATI, så vil dere fortsatt velge de mye dårligere ATI-kortene fordi "ATI rocks"? :ermm:

Lenke til kommentar
Ehm, med mindre Nvidia har optimalisert hele kortet for 3Dmark03 så er den scoren bull. Det går ikke ann å få over 12k og samtidig bare yte et par frames mer enn 9800XT i de andre testene.

En av de er falsk, eller begge..

Et par frames?

Så hvertfall stor forksjell på 9800Xt og 6800Ultra, på TomsHardware.

Lenke til kommentar
Leste nettopp THG testen, sist jeg så en slik utklassing var når Voodoo2 kom :wow:

 

Jeg sitter jo over natta med et fullstendig annenrangs skjermkort (9800PRO), i det meste som har med FSAA og høy oppløsning i gjøre ligger ytelsen på mitt kort nærmere TNT2 enn et 6800 Ultra :w00t:

Slik som seg hør og bør når en ny arkitektur kommer på banen. Venter i spenning på ATi sitt bidrag nå :)

 

(Sist jeg så slik utklassing var forresten når 9700 Pro kom :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...