vip Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei Jeg lurer på om man blir kvitt virus ved å formatere harddisken? Er det nok å bare formatere? Takker for alle svar Lenke til kommentar
<jhs> Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det er ikke alltid nødvendig å formetere hden pga virus, jeg ville først ha tatt en virus kontroll med et antivirusprogram (F.eks Norton) Men den partisjonen eller hden du formaterer, er virus på, vil dette bli fjernet.... Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Heisan Fikk virus på en harddisk for noen måneder siden. Prøvde først å formate med vanlig format (ikke hurtigformatering), men det vise seg at viruset faktisk var på disken etter at jeg installerte windows igjen. Harddisken var treg som bare det. Fikk tips fra en kompis om å prøve å ta low level format. Bruke et program som heter Active @ Killdisk. Etter en low level format med dette proget ble harddisken som ny igjen. Alle virus borte. Det som er viktig å merke seg er at low level format tar relativt lang tid. Tok meg 2,5 timer på en 12GB harddisk med metoden US DoD. Tror også at selve harrdisken spiller litt inn her, avhenger nok litt av hastighet på disken samt størrelsen selvfølgelig. Lenke til kommentar
wizeman Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 lav format skulle være unødvendig, slett alle partisjoner fra en virus fri boot diskett/cd og opprett nye, da er den fri for virus!http://forum.hardware.no/style_images/1/icon10.gif Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Nei, slette partisjoner er ingen garanti for å fjerne virus. Boot sector virus blir ikke påvirket av partisjonering. Man må i det minste skrive over MBR. Lenke til kommentar
wizeman Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Trudde du overskvrev mbr når du sletta alle partisjoner og lagde nye og satt en aktiv, men men tok kanskje feil der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå