Gå til innhold

Overvåke temperatur på 9600XT

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg har et 9600XT, og jeg har nettopp overklokket det. Det er en temperatursensor på kortet, og jeg vil veldig gjerne holde øye med temperaturen, men det er ingen steder jeg kan det. Er det noen som vet om et program som kan dette? ATI har vel for lengst sagt at de skal inkludere det i driverne sine, men nothing so far...

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det ligger på cd'en som følgte med skjermkortet, eller så kan du laste det ned på Asus sine sider, programmet heter SmartDoc (4.0)

Dette lider av store barnesykdommer, så om noen vet om et bedre programm, så spytt ut :)

Edit: leif, og la til link

Endret av -spyder-
Lenke til kommentar
Hva med på en Gainward FX5900XT Golden Sample?

Som TDK sa kan du se dette i driveren. Min erfaring er dog at tempen faller mye raskere på NV3X enn på en CPU for eksempel, slik at det er nærmest umulig å se en nogenlunde pålitelig maxtemp der. Så om du vil se hvor høyt den går under intens spilling kan du bruke loggingen i RivaTuner til dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det ligger på cd'en som følgte med skjermkortet, eller så kan du laste det ned på Asus sine sider, programmet heter SmartDoc (4.0)

Dette lider av store barnesykdommer, så om noen vet om et bedre programm, så spytt ut :)

Edit: leif, og la til link

Dette er som antydet ovenfor ett tragisk program..

Fatter ikke at ASUS legger det ut til downlad.. eller har det med på driver-CD.

De som har kodet dette burde skamme seg!

OK.. du kan lese av Volt, temp og viftehastighet..

Prøv å stille på frekvenser!

"Poff"... og du må restarte PC'n ("svenske-knappen").. hver gang..

Og det er ikke mye å se på mht. temperatur-overvåking..

Viste vel ca. 38-42 grader da jeg testet dette ifb. med litt klokking av mitt Asus 9600XT kort..So?

Så ProZaC la være å bruke "PC doctor"..dersom du vil at PC'n din skal være noenlunde stabil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...