Gå til innhold

9800 SE


Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med 9800 SE kort? Tenkte litt på dette her:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...F&CatID=&GrpID=

 

Ser på tester at det ikke er helt på jordet liksom, men jeg er litt nyskjerrig på hvordan det er i bruk.

 

Jeg har ett fx5600 256 mb i dag og er ikke veldig fornøyd.

 

Alternativet er vel ett 9600 pro. Har ikke lyst å gå noe særlig høyere i pris enn det.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal dere ha for svar. Jeg spiller egentlig mest generals og der ser SE svært bra ut. (Alle radeon faktisk). Syns prisen var veldig bra med tanke på at jeg ikke akkurat er rik for tiden ;)

 

Jeg leste på Extreme overclocking at det kunne være mulig å softmodde 9800 SE til å bruke alle 8 pipelines. Kan det stemme? Trodde kortet var fysisk anderledes jeg.

Lenke til kommentar

Akkurat dette kortet er det litt vanskelig å si om kan softmoddes eller ikke. Hadde det vært Sapphire kunne jeg sagt blankt nei, men når det står 256bit på beskrivelsen har du nok ok sjanser....Det hadde vært flott hvis noen som har kortet kunne ha kommet med tilbakemelding på dette.

 

mvh

Lenke til kommentar
Akkurat dette kortet er det litt vanskelig å si om kan softmoddes eller ikke. Hadde det vært Sapphire kunne jeg sagt blankt nei, men når det står 256bit på beskrivelsen har du nok ok sjanser....Det hadde vært flott hvis noen som har kortet kunne ha kommet med tilbakemelding på dette.

 

mvh

Har funnet endel motstridende info her. På prisguiden er det en brukererfaring som sier at dette ikke gikk, mens det er endel som tilsynelatende har fått det til på akkurat dette kortet og som da i realiteten kjører noe lignende 9800 Pro?

Lenke til kommentar
Det er ingen garanti for at det vellykkes .

Er en GPU chip ikke gått gjennom kvalitets kontrollen

blir de testet med 4 pipes og brukt til 9800SE kort i stedet

for å skrotes.

 

Men man kan være heldig .

 

....

For de som ikke skjønte det mente jeg hvis du hadde fått en som var kompitabel/mulig å flashe så er det ikke så vanskeli å lagre gammel bios , laste ned ny , evt flashrom...

 

Edit: leif :no:

Endret av pronoob
Lenke til kommentar

Var ikke direkte siktet til ditt innlegg pronoob .

Bare at folk ikke skal ha skyhøye forventninger .

 

Leste masse om 9800SE AIW for en stund tilbake .

Holdt nesten på å kjøpe meg ett.

Dette var da de eneste 9800SE korta med 256bits .

Og det var mange som fikk artifacts ved modding (dvs de siste pipene

fuska)

De beste SE AIW å modde var hercules korta .

Dette var når 9800 pro kosta over 3000,- og SE AIW til et par lapper.

 

 

.....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...