hyp3z Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Har i lengre tid brukt en delvis HTML delvis PHP-konstruert løsning på et nettsted jeg er med å driver. Til nyheter og en toppliste bruker vi php - dog ingen av disse "hører sammen", dvs kan logges inn på via samme br.navn/pass f.eks. Til resten brukes det HTML. Har startet så vidt med CSS som gjelder for alle sub-sites. Vil FJERNE frames om mulig - kommer nesten ikke uten ved HTML ... Det vi kunne tenkte oss var å ha et komplett php-basert system for: - Innlogging (med mulighet for å deretter publisere/endre punkter under:) - Toppliste (har allerede 80% komplett script - dette punktet er sisteprioritet) - Publisering av * Nyheter ("Read more" opplegg trengs ikke, helt med mulighet for 1 bilde) * Omtaler (hvor hver omtale er en enkeltside, mulighet for 1 bilde) * Linker * Film/audio (trenger ikke nødv. upload funksjon, dette kan gjøres med ftp - sjelden i bruk) * Evt. siste poster fra phpBB forum? Jeg har noe erfaring med php, men ikke mer enn at jeg kan tolke et ferdig script til en viss grad. Hvis det er noen som kan hjelpe oss å komme i gang er vi evig takknemlig! Lage en skisse evt.? Endret 6. april 2004 av hyp3z Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Høres ut som om du vil ha et CMS (Content Management System). Du finner et stort utvalg av det HER Jeg anbefaler desse: Mambo, PostNUKE og PHPNuke Men hvis du er heldig kommer noen av de kvalifiserte her på forumet til å dele sitt hjemmelagede CMS med deg. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 til det du beskriver vil jeg anbefalle: http://nucleuscms.org Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 til det du beskriver vil jeg anbefalle:http://nucleuscms.org Vel, det er nettopp slike CMS pakker jeg vil unngå. Har kikket på disse før jeg laget denne post'en. Ønsker et enkelt system, skreddersydd for punktene jeg nevnte. Veldig basic konstruert (men med sikker innlogging). Hvis noen vil bidra med scripts de har laget selv er det selvfølgelig også helt glimrende. Alle som hjelper får selvsagt rette honnør med navn og hva det skulle være. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 skreddersydde ting lages best selv Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 phpNUKE har jo en del sikkerhetshull.. Men om man kan mye om PHP og MySQL går det jo fint ann å tette disse selv! Og jeg har sette steder hvor det står hvordan man tette de kritiske sikkerhetshullene. Om man er ordentlig dreven i PHP og MySQL går det jo også ann å skreddersy phpNUKE til dine behov! Men om du ikke er særlig dreven på sånt, anbefaler jeg deg sterkt å la være! Men selvfølgelig er jo det aller beste å bygge opp et lite system selv! Men da trenger du mye kunnskap, erfaring, og tid.. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 øh? er det kritiske sikkerhetshull i nuke? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Som jeg sa tidligere så har jeg testet ut alle de nevnte CMS pakkene, men disse er ikke hva jeg er på jakt etter, dessverre. Mitt problem er beskrevet i første post, og jeg er fremdeles åpen for forslag og tips. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det beste med å lage selv er jo egentlig at det er mye vanskeligere å finne sikkerhetshull så lenge ingen kan se hvordan ting er bygd opp brainbug90: om man er er skikkelig dreven i php og mysql så trenger man vel egentlig ikke skreddersy phpnuke da det går mye fortere å skrive ditt eget lille cms Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Det beste med å lage selv er jo egentlig at det er mye vanskeligere å finne sikkerhetshull så lenge ingen kan se hvordan ting er bygd opp brainbug90: om man er er skikkelig dreven i php og mysql så trenger man vel egentlig ikke skreddersy phpnuke da det går mye fortere å skrive ditt eget lille cms Joda, sant nok! Men noen velger jo å modifisere andre sine script.. Sparer en del jobb! For mye er bygd på samme "rammer"..! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jau, forsåvidt, skriver selv om og bruker en del av invision forumet på en side jeg lager. så kanskje vi begge har noen poeng Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Forstår det ikke er noe særlig fristende å starte på et prosjekt som dette, men _tips_ om spesifikke script til innlogging og publisering kan vel ikke være å fornekte? Hvis ikke, setter vi utrolig stor pris på om noen mekker ei grov ramme med selve innloggingen - og f.eks noen hint om videre arbeid? Det må vel være lett jobb for noen? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Leser du gjenom et par tutorials på nettet så skjønner du fort hvordan det er bygd opp kan hende det tar deg en to-tre dager, kanskje litt mer avhengig av hvor fort du lærer, å lære deg det, sånn grovt Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Prøver så godt jeg bare kan, startet forsiktig med php for 1,5 år siden. Men det har blitt lite scripting selv, helst andre sine komponerte løsninger. Derfor håpte jeg noen kunne 'kicke' meg litt igang her .. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 *sparke deg igang med en tur innom phpfreaks.com * Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Takk for tipset, så ut til å være en del relevant info der. Men jeg er likevel åpen for skisser til prosjektet! Så for all del, hold liv i tråden folkens. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Takk for tipset, så ut til å være en del relevant info der.Men jeg er likevel åpen for skisser til prosjektet! Så for all del, hold liv i tråden folkens. Ser jo ut som om du har det ganske klart for deg hvordan du vil at systemet skal fungere. Du kunne jo alltids ringt til onkel's firma og spurt de om et prisoverslag for dette prosjektet.. Bare en tanke... Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 takk for tipset, men da kjøper jeg meg heller ei god php-bok og tvinger meg til å lage selv Mulig jeg får noe hjelp fra en bekjent, men vi får se. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Kunne veldig gjerne spurt fram om .htaccess, sessions, og news-script men jeg ser 5-10 andre tråder med akkuratt de samme spm, så det skal alltids gå på et sett. Takk takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå