Han Far Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg har en harddisk på 160Gb, men pc'en vil bare godkjenne 120Gb. Jeg har hørt at det finnes en fix et eller annet sted som man kan laste ned for å få utnyttet hele harddisken, noen som vet hvor? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Been there, done that. Bios er oppgradert. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Du må adde en eller annen key i registeret i win2k for at den skal vise over 120-130... kjenner flere som har hatt d samme problemet Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Jeg går ut fra at du mener windows 2000? Jeg kjører xp pro, så det er nok ikke helt det samme. Vet du hvor man finner den? Kanskje man finner den riktige der også. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hva med å lese den &¤%!"# tråden helt på toppen i kategorien "lagringsmedier"? Den som heter "Manglende harddiskplass". Det er forøvrig helt utrolig hvor mange som spør om dette. Du må inn i "lagringsmedier" for å lage tråden, og den står helt øverst. Må den blinke og tute for at folk skal se den? Lenke til kommentar
kraasm Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 har du installert alle oppdateringene til windows? finner dem på denne siden. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Javisst, sjekker med jevne mellomrom. Men jeg får ikke laste ned SP1. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Javisst, sjekker med jevne mellomrom. Men jeg får ikke laste ned SP1. vel, der har du problemet. Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Javisst, sjekker med jevne mellomrom. Men jeg får ikke laste ned SP1. Service Pack 1* endrer en register-verdi, som tillater disker større enn 128 GB (eller deromkring). Det går an å endre denne på egenhånd (men Microsoft anbefaler det selvsagt ikke.) Og vi vet vel alle hvorfor service pack 1 ikke lar seg innstallere... Kjøp en gyldig kopi av windows, du *eh, sp1 gjør selvsagt andre ting også... Sp+ Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Du kan jo partisjonere opp harddisken din, som anbefales. Lenke til kommentar
johanhs Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hmmm... som nevnt av spilocybe står fremgangsmåten overst på siden... Det er bare å legge inn nytt dword i registeret som beskrevet. Gjort det selv. Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Om folk bare kunne tatt seg tid til å lete litt: Les her Så håper jeg at du neste gang søker litt før du stiller ett spm som er blitt stilt 100 ganger før Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Hmm, har gjort nesten alt som står i guiden, men er usikker på noe; skal man formatere HELE harddisken, eller bare en partisjon? Vil helst beholde filene mine. Ja, det er en god stund siden jeg bygde den, har bare ikke helt fått tilgang til internett før nå. Kanskje jeg skal søke litt neste gang, ja. Endret 6. april 2004 av simen_88 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Det er ikke nok med en registry endring for dette . En nyere atapi.sys (inkludert i xp sp1) trenges også . Uten å gjøre dette , sire du velkommen til data korrupsjon . Oppdater til xp-sp1 , laste ne alle windows update critical files . så kan det benyttes disker over 137GB uten problem/korrupsjoner . .... Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Korrupsjon sier du? Hvilken påvirkning har akkurat denne korrupsjonen da? Hackere og sånt? Lenke til kommentar
Camen Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Se her bare trykk på den så reeboter du pcen så wips har du all plassen du trenger Lenke til kommentar
fAight Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 korrupsjon: bl.a. feil og ødelagte file Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Javisst, sjekker med jevne mellomrom. Men jeg får ikke laste ned SP1. Service Pack 1* endrer en register-verdi, som tillater disker større enn 128 GB (eller deromkring). Det går an å endre denne på egenhånd (men Microsoft anbefaler det selvsagt ikke.) Og vi vet vel alle hvorfor service pack 1 ikke lar seg innstallere... Kjøp en gyldig kopi av windows, du *eh, sp1 gjør selvsagt andre ting også... Sp+ sp1 funker på pirat da .. har ikke no prob iverfall Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Filer som blir lagret ved 136/137 GB sector området og over korrupteres. Skal man bruke denne på dette opsettet lag en partisjon på 135GB og la resten være ubrukt . Annet som diskuteres her vil jeg ikke blande meg inn i . ................ Endret 6. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå