SupremeX Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Vet ikke om dette er et problem, men allikavæll... Jeg har en Chieftec 360W psu(fulgte med tower) som jeg tror kanskje har for mye å gi strøm til. Det står følgende ting i maskinen: P4 [email protected] 1.65V Asus p4c800 m/ 2 minnebrikker GF fx5900@5950Ultra Seagate 160GB sata WD 120GB pata cdrom cd brenner floppy pci modem 2x vifter 80mm 1x vifte 92mm Det som skjer er at noen ganger så hører jeg vifta som bråker mest, sakker ned og spinner for fullt igjen. Samtidig registrerer jeg at strømstyrken på 12V railen faller til 11.90V mens dette skjer, og når vifta går for fullt igjen så går den opp til 12.10V. Derfor lurer jeg på om dette kan være et tegn på at psu'en min er for svak? Isåfall, så tenkte jeg å kjøpe en Levicom 500W psu på 3dfxcool.no. Er dette gode psu'er? Takk for svar.. Endret 4. april 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Det kan tyde på det ja. Gjør det hele veldig enkelt. Dra ut komponenter du ikke trenger og se om det er noen forskjell. Kjenner ingen som har Levicom'en, men om spesifikasjonene stemmer (og det gjør de nok) så er det jo en kjempe. 34A på 12V er enormt. Får håpe den ikke er en Q-tec i spenningsfall da.. Lenke til kommentar
Frozk Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg har en 300w chieftech psu som holder seg stabil til: 3 hd'er 3 vifter p4 [email protected] 1024 geil golden dragon 9800 pro lydkort og nettverkskort Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 ok, så da blir det vel psu på meg i nærmeste fremtid da.. det var da fa*n til utgifter.. jeg som ville ha prescott på socket T og NV40 og ocz ram... Kan vel bare glemme det da Lenke til kommentar
Beemer Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Heisann... Det at PSUen din øker og minker hastigheten på vifta, skyldes at du har en temperaturstyrt vifte, den går bare på maks når det trengs, f.eks ved høy belasting. Selv om spenninga minker til 11,90 akkurat når vifta går, er ikke noen krise. Når spenningen kommer ned mot 10-11 volt, da først er det krise. Hadde faktisk en 360 Watter fra Cheiftec, den belasta jeg med 8 disker, og det gikk strålende. Du kan enda tyne ganske mye fra den PSUen du har... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Tviler på at det er en temp styrt vifte. Det er en cooler master 80mm det er snakk om. Har ikke sett noen temp følere på den da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå