MissCB Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hei Har et lite (stort) problem her... Installerte et cnet 802.11b 11Mbps wireless pci adapter i en annen pc og satte opp 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, det funket jo meget greit så lenge den andre pc'n sto her ved siden av routeren med signal styrke på 100% Problemet kom da jeg flyttet pc'n dit den skulle stå, i underkant av 18 meter unna... da sank signal styrke til 28-34% (link quality står på over 80%) Jeg kommer fortsatt på nett, men kun når kortet/routeren/pc'n føler for det og ikke når jeg føler for det.... Egentlig sjelden den føler for å gå på nett... Kommer stort sett opp disconnected! Jeg er rimelig grønn når det kommer til trådløst, men tror jeg kan utelukke routeren da min "hovedpc" er koblet med god gammeldags kabel og har ingen problemer med den! Spørsmålet er da: Kan det være kortet som ikke liker seg her hos meg eller er det såpass dårlige signaler at det egentlig ligger i grenseland for om den får kontakt?? Begge maskinene kjører xp pro med siste drivere, eneste jeg ikke har fått oppdatert er siste firmware på routeren (det kommer feil under installering hele tiden ) Håper noen kloke hoder har tid til å hjelpe, sorry for langt innlegg... Hilsen meg!! Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hadde satset på å få oppgradert firmwaren til 3com gatewayen, hadde store problemer med signaler når eg skulle sette en sånn opp for en kompis. Er det over det vanlige nettverket du har prøvd å oppgdradere firmwaren eller det trådløse? Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 eh... en liten rettelse på meg selv, den pc'n som er på trådløst kjører ikke xp, men w2k pro... Og det er fra den "vanlige" pc'n jeg prøver å oppdatere firmware, men feilmeldingen som jeg fortsatt får er: Error upload file! Make sure you have the correct file. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå