Gå til innhold

xp-bugs

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at flere har trøbbel med MS Win XP at pc`en rebooter i ett sett...

Jeg merket noe spes. da jeg satt en bordvifte intil kabinettet stoppet alle de merkelige rebootingene kanskje d har en sammenheng med overoppheting tenkte jeg,men akk 2t sener rebootet den og kjørte scan -disk...Jeg kjører xp-pro hadde d kanskje hjulpet og byttet til Home?

Den eneste grunnen til at jeg ikke bruker 98se er at jeg ikke får koblet opp med BredBåndet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk Windowstast+Break.

Trykk på "Advanced"-arkfanen, og deretter på "Settings"-knappen under "Startup & Recovery".

Huk av "Automatically Restart" under "System Failure".

Dette forutsetter engelsk versjon av Windows, men har du norsk finner du sikkert ut av det.

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-03-30 19:03, The_KaZe skrev:

Jeg har lest at flere har trøbbel med MS Win XP at pc`en rebooter i ett sett...

Jeg merket noe spes. da jeg satt en bordvifte intil kabinettet stoppet alle de merkelige rebootingene kanskje d har en sammenheng med overoppheting tenkte jeg,men akk 2t sener rebootet den og kjørte scan -disk...Jeg kjører xp-pro hadde d kanskje hjulpet og byttet til Home?

Den eneste grunnen til at jeg ikke bruker 98se er at jeg ikke får koblet opp med BredBåndet

Jeg har hatt samme probleme,Hovedkortet var defekt " Abit Bx133-Raid "
Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-30 20:49, EviLEddiE skrev:

Trykk Windowstast+Break.

Trykk på "Advanced"-arkfanen, og deretter på "Settings"-knappen under "Startup & Recovery".

Huk av "Automatically Restart" under "System Failure".

Dette forutsetter engelsk versjon av Windows, men har du norsk finner du sikkert ut av det.

takk jeg har gjort d nå,men kan jeg fremdeles kjøre windows som norlmalt visst d oppstår en slik type failure?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-31 11:51, Draco skrev:

The Kaze: Åssen bredbånd har du? uansett innstaller RASPPPOE protokollen som du finner
det fungerte ihvertfall med meg..

Tull.

Du bør *IKKE* installere RASPPPOE dersom du kjører NGT, BBL eller SDSL fra Catch el. Da bruker man ikke PPPoE i det hele tatt, og har dermed ikke bruk for RASPPPoE.

Såvidt meg bekjent, er det bare Telenor, og de som vidreselger Telenor's ADSL som bruker PPPoE.

Lenke til kommentar

De Abit Raid 133 kortene er ikke gode, har sendt 4 stykker i retur til leverandører, alle med diverse reboot/heng problemer.. kun 1 års garanti på kortene.. tviler på at det er Xp som fucker her.. de fleste som klager på XP har dårlig/deffekt maskinvare som lager småproblemer.. :wink:

dÆKK.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å slå av "Automatically Restart" som flere har skrevet her, så er du kvitt problemet. Det er somregel små ubetydlige feil som får dette til å skje... (Og ikke nødvendigvis en totalt def. PC som er klar for søppla)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Re:

Og hvorfor får du ikkje koblet opp bredbåndet. Det finnes ikke et eneste scenario der du får benyttet i.nett gjennom WinXP, og du ikke kan få dette til gjennom 98se... Post heller informasjon om problemet ditt med å få bredbandet til og virke- og vi kan hjelpe :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-03-31 05:19, Ar`Kritz skrev:

Et OS rebooter ikke sånn uten videre. Det skjer ikke. I 95% av tilfellene er det hardware-feil, de siste 5 er kasting av søppel (3. parts programvare, drivertull) mot OSet...

Det stemmer en gang jeg skulle kaste noe dritt som var i Recycle Bin rebootet Pc'en seg. Vet at det ikke er bare er XP sin feil, men Microsoft behøver ikke og legge ut lydkort drivere som ikke virker og de behøver heller ikke ha den jevla *kreestsj* lyden som kommre når du tømmer papirkurven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...