Lantador Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Alle sier at du må kjøpe de riktige delene, de delene osm hører sammen, sånn at jeg får maximal ytelse. Men hvordan veit jeg hva slaks skjermkort som passer best til den cpu'en jeg har valgt? evt andre deler som jeg skal ha med. Lenke til kommentar
d33pblue Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Det går mye på "synsing" når det gjelder dette. Enkelte ganger kan det hende at det finnes konflikter mellom komponenter som grafikkkort og hovedkort, men dette er heller sjeldent (har selv hatt problemer med ett gammelt Abit KT7 HK og ett Asus V7700 for en tid tilbake hvor hovedkortet ikke forsynte GFX kortet med høy nok spenning. Dette var vistnok ett problem flere hadde). Så lenge du ikke har lest noe spesifikt (det vil si artikler, og ikke diskusjonstråder) om komponenter som passer dårlig sammen er det bare å komponere systemet ditt akkuratt slik du ønsker. Bare husk på å få komponenter av samme standard, altså ikke kjøp ett Socket-A HK og en FCPGA CPU. Lykke til... Lenke til kommentar
goggen Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Vet du om problemet med Asus-skjermkortet også gjelder andre hovedkort? Har nemlig et Asus Geforce2 V7700 og Shuttle hk. Har masse problemer med skjermkortet; henger seg, restarter maskina innimellom, og feilmeldinger. Kan det være strømmen som skaper dette problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå