Gå til innhold

Vanskeligheter IC7-G....

Ferrum

Anbefalte innlegg

Halla...

Har hatt litt problemer med det nye hovedkortet mitt (IC7-G), det virker som det er umulig å legge inn OS'et...

Jeg booter opp fra diskett...

Formaterer...

Når det er ferdig, får jeg igang innstalleringa av OS'et (den forberedende delen som foregår i DOS)...

Men det er da det hele skjer, jeg får mld om at filene ikke fungerer. Og at det muligens er CD'en som er korrupt, men jeg har prøvd Cd'en på en annen data og den har fungert helt bra...

Hva skal jeg gjøre'a???? :hmm:

Hardisken er en Maxtor 80Gig...
CPU er en P4 2,8c...
OS'et er Windows XP Pro

Er det noen andre som har opplevd dette med samme hovedkort?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla...

Har hatt litt problemer med det nye hovedkortet mitt (IC7-G), det virker som det er umulig å legge inn OS'et...

Jeg booter opp fra diskett...

Formaterer...

Når det er ferdig, får jeg igang innstalleringa av OS'et (den forberedende delen som foregår i DOS)...

Men det er da det hele skjer, jeg får mld om at filene ikke fungerer. Og at det muligens er CD'en som er korrupt, men jeg har prøvd Cd'en på en annen data og den har fungert helt bra...

Hva skal jeg gjøre'a???? :hmm:

Hardisken er en Maxtor 80Gig...

CPU er en P4 2,8c...

OS'et er Windows XP Pro

Er det noen andre som har opplevd dette med samme hovedkort?

Ved feil på minne vil du kunne få slike meldinger såvidt jeg vet. Det kan også være CD-ROM, harddisk..

Lenke til kommentar

ja, jeg har hørt det samme jeg også... Det er stor mulighet for at det er det som er problemet...

Ram'en er gammel... 512MB DDR 2100...

Jeg har faktisk fått til å innstallere OS'et et par ganger nå, men det har ikke vart i mer enn en dag, så har det klikka og jeg har mått formatere og reinnstallere igjen... Det eneste som skjer er at dataen plutselig slår seg av, trenger ikke å sitte å gjøre noe på dataen engang...? Når den skal starte opp igjen etter dette, så restarter den akkurat i det den skal starte å loade XP... (ser en blå skjerm i 1 sek...) og jeg klarer ikke å ordne dette... hva er det som gjør dette'a?

Endret av TaO85
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...