Gilbert Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 greia er følgende: jeg har hjemmeside med mysql jeg ønsker et sted hvor folk kan oppleve at de chatter med andre på hjemmesiden - dvs en java-ap som sørger for kommunikasjon vil jeg tro. hva er det jeg egentlig tenker på? når man spør om noe i et prog-språk man ikke behersker er det vanskelig å bruke de rette uttrykkene. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 jeg ønsker et sted hvor folk kan oppleve at de chatter med andre på hjemmesiden - dvs en java-ap som sørger for kommunikasjon vil jeg tro. Vet ikke helt hvordan du skal kode det, men siden du sier du ikke kan språket så skulle ikke det gjøre så mye. Du kan laste ned JPilot her, som er en Java basert chat klient. Den vil la deg koble deg opp mot en IRC server, og koble til en (eller flere) spesifisert(e) kanal(er). Og den koster ikke noe (ihvertfall i følge siden deres) Håper dette var det du var på jakt etter! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 tusen takk mister! dette så veldig interessant ut. neste spørsmål blir jo da følgende; vil gjerne ha en egen kanal, #minkanal. Har en maskin som er oppe 24/7, og mener å huske at det var et viktig element? hva mer trenger jeg? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 tusen takk mister! dette så veldig interessant ut. neste spørsmål blir jo da følgende; vil gjerne ha en egen kanal, #minkanal. Har en maskin som er oppe 24/7, og mener å huske at det var et viktig element? hva mer trenger jeg? Bare hyggelig Det er mange muligheter for å skaffe deg en egen kanal. Jeg vil forslå at du lager en ny kanal på dalnet (powertech.no.eu.dal.net) eller StarChat* (Revenge.TN.US.StarChat.Net) da du der vil ha muligheten til å kontrollere kanalen i større grad enn mulig på f.eks. EF-net. (Evt. et annet IRC netverk som bruker en eller annen for for chanserv) Logg på Dalnet, og følg instruksjonene for å registrere et brukernavn (du kommer til å trenge en gyldig epost adresse). Send så en /chanserv help (når du har aktivert kontoen din) for å få informasjon om hvordan sette opp en ny kanal. Så ville jeg sett litt på om du skal skaffe deg en bot til å "passe på" kanalen, og ha et FAQ om kanalen, og hjemmesiden tilgjengelig. (Her har jeg dessverre ingen anbefalinger å komme med, da jeg aldri har brukt en bot) Når du har fått satt opp bot'en/funnet en annen løsning, så må du konfigurere JPilot til å logge på DalNet/StarChat (eller det IRC netverket du har bestemt deg for å bruke), og logge folk direkte på i din kanal. (Dette skulle være dokumentert i hjelp filene/manualen/forumet deres) Så er det bare å laste opp dine nye sider med java chat Hvis du trenger mer info om hvordan du skal opprette kanalen, kan jeg sikkert være behjelpelig, men jeg kan dessverre ikke noe særlig om resten. *Vil kanskje foreslå at du bruker StarChat, da de ikke er plaget med mye DOS'ing, takeovers og denslags (har ikke merket noen problemer der selv ihvertfall) Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 sånn, nå er kanal registrert. kan jeg selv bestemme hvem som skal ha tilgang til kanalen min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå