Gå til innhold

Hovedkort chipset temperaturer. Ny chipset kjøler?

ChrML

Anbefalte innlegg

Under full load (Prime95, tortur test med den som sier maximum heat) er hk tempen 60-62c. Den tempen som Hmonitor merker som "mainboard" temp, og BIOS som system temp, det er vel chipset tempen det? Er 60-62c for mye for hovedkortet (det er en LITEN minikjøler med en liten vifte på'n nå)? Vil helst ikke ødelegge det nye Abit IS7 kortet mitt... Hva er kritisk temp på chipsettet?

Syns dere jeg burde vurdere å kjøpe en bra hovedkort kjøler (for god sake, en stillegående en, og helst ikke dyrere en 200kr), som kjøler bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der så kjempegrei ut (også med tanke på monteringa). Tror ikke den skal bli noe problem i forhold til AGP porten, men kan vente å se til jeg har kjøpt meg ett nytt hypert skjermkort.

ADDED: Også til 65kr :wow::wow::wow:. :D:D

Endret av chrml
Lenke til kommentar

LOL, for alle som lurer på hovedkort temperaturer. Fant ut at jeg ikke hadde kobla på den 4 Pin strømtilførselen til P4 hovedkortet mitt. Før var tempen 60-62c på stress test, men etter at jeg kobla på den, så er den 30c uansett stress. UNBELIEVEABLE!! Hehe, visste at grunnen lå ett sted. Rart at litt ekstra strøm kan hjelpe så mye på tempen :D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...