Gå til innhold

Lite samarbeidsvillig pc med nytt minne.

rubjell

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nytt minne til min desktop pc og nå har jeg bare trøbbel med den, fra før stod det 2 x 128 MB minne i maskinen og jeg satte nå i 512MB til, en brikke

det som skjer er følgende: skjermen slår seg av og på igjen, maskinen restarter, CPUen fyker i taket, når jeg kjører mange program så restarter maskinen, som sagt bare trøbbel, jeg har prøvd og sette ram,en i forskjellige sokkeler og hatt bare den nye i men det er fortsatt bare kødd.

Nå trenger jeg seriøst hjelp, for det begynner å friste og bruke den til leirdue

Har jo bare trøbbel med driten til HP når det gjelder å sette i ny maskinvare.

Kjøpte nettopp Ram til den bærbare fra Siemens og SMACK pc en går som et lyn, der var det ikke noen som helst problem

HP pavilion 431. no

AMD 1800XP 1,53 GHZ

Win XP Home

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er derfor jeg foretrekker å bygge PC'en sjæl... Da kan jeg customize den perfekt etter mine behov...

Er alle RAM brikkene av samme type? De burde kunne takle like hastigheter. Hvis du for eksempel kjører en 133mhz DDR brikke på 200mhz, kan det gå litt drit (noe som kan skje hvis de er av forskjellige typer). Har du prøvd å ta ut de gamle brikkene, og bare kjøre den nye?

Lenke til kommentar
Det er derfor jeg foretrekker å bygge PC'en sjæl... Da kan jeg customize den perfekt etter mine behov...

Er alle RAM brikkene av samme type? De burde kunne takle like hastigheter. Hvis du for eksempel kjører en 133mhz DDR brikke på 200mhz, kan det gå litt drit (noe som kan skje hvis de er av forskjellige typer). Har du prøvd å ta ut de gamle brikkene, og bare kjøre den nye?

Ja jeg har prøvd det men det er samme driten

Lenke til kommentar
å den gamle alene fungerer bra?

ta å last ned Memtest86 og kjør den over natten. Med den nye brikken i. Finner den da feil er det bare å sende retur på den.

Det er sansynlingvis feil..

Ellers råder jeg deg til å hive ut HP shittn..

Takk, det skal jeg prøve

Det er ikke lenge før den ryker ut vinduet nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...