Gå til innhold

usb 1.0 eller 2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
USB2.0 er ca 480 ganger raskere enn USB1.1, men bruk Firewire hvis du kan det, det er 400 ganger raskere enn USB1.1.

hmmm, om jeg ikke tar helt feil så er det slik at:

USB 1.1 = 12MBPS

USB 2.0 = 480MBPS

ergo USB 2.0 = (480/12=40) 40 ganger raskere enn USB 1.1.

Firewire har ca 400MBPS husker ikke riktig hastighet i hodet, men allikevel så er USB og Firewire relativt like raskt, ene er litt raskere på de ene enn den andre. Spørs hva man skal bruke den til. :)

Lenke til kommentar
Firewire har ca 400MBPS husker ikke riktig hastighet i hodet, men allikevel så er USB og Firewire relativt like raskt, ene er litt raskere på de ene enn den andre. Spørs hva man skal bruke den til. :)

Du har også FireWire 800, hastigheten sier seg selv.

Når det gjelder ekstern disk kan en med både USB og Firewire være lurt,

har selv en med USB2 og Firewire 800, det funke som bære det.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Kjører en ekstern disk på min, HELDIGVIS så hadde jeg usb/firewire grensesnitt på disken, men manglet den riktige fw kabelen 4/6 pin. De fleste bærbare har bare en 4pin FW kontakt, mens de som sitter i det eksterne kabinettet er 6pin. Sjekk derfor ut at du får med riktige kabler,,, En nanen ting,, Jeg mangler USB 2.0 på min og sjekket ut muligheten for et pcmcia kort,,, Hvis du har 2 pcmcia portet, så bygger USB pcmcia kortene så mye i høyden at det ikke lar seg gjøre å få brukt BEGGE kortplassene. Jeg har et trådløst nettverkskort i nå, den bygger i høyden, så hvis jeg setter den i øverste sporet så er det en ledig kortplass underst, men her må man bruke et såkalt "dongle" pcmcia kort, noe som er j*vlig vanskelig å finne i USB2 standarden... Er det noen som har sett et slikt kort?

Lenke til kommentar

Jeg bomma litt, tok 1.1 for å være 1.0, anyway.

4 pins er det man vanligvis får når man har det intergrert på hovedkortet, den er så og si firkantig, 6 pins er mer rektanguler med runde hjørner. 6 pins til 6 pins er mest vanlig, og jeg fikk både USB2.0 kabel og 6 pins til 6 pins Firewirekabel til min eksterne Maxtor 250 GB som jeg er meget fornøyd med. Men jeg syns det er mest greit å ha eget FireWire kort så man har 6 pins siden det er standarden med så og si alt nå.

For å svare på spørsmålet: Har du 4 pins til 4 pins går det nok ikke, du trenger mest sannsynlig 4 pins til 6 pins, det kan hende at det kommer med, spørs hvilken backup hdd du kjøper, bare spørr selger om man får med de kablene. Om du trenger mer svar om slikt, bare send meg PM. :)

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...