Conan_Warrior Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 HAllo folkens. Nå sitter jeg her å grubler om hvilken OS som er best for spill. Da tenker jeg bare på nyere windows OS'er.. 1.Win200 2.WinXP 3.WinServer2003 4.Win98SE 5.WinME Lenke til kommentar
K.. Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg hadde tatt WinXP! Bruker det selv (bla til gaming) og er strålende fornøyd med dette! Ulempe: Du kan ikke kjøre gamle dos-spill Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 har XP jeg og er fornøyd med det. bruker det riktig nok ikke til så mye spilling da... Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Er Windows2003 server bra å spille med ? Ikke at jeg har prøvd, men ville nesten forvente at det ikke var spesielt bra. Kan man ikke emulere eldre versjoner av windows og ms-dos i windows XP ? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Jeg hadde tatt WinXP! Bruker det selv (bla til gaming) og er strålende fornøyd med dette! Ulempe: Du kan ikke kjøre gamle dos-spill Jeg holder også en knapp på WinXP. Hvis du skal kjøre eldre DOS og Windows-spill, finnes det endel programmer som muliggjør dette. Ved hjelp av DOSBox, VDMsound og informasjon\hjelp fra VOGONS forumet, så har jeg enda ikke kommet over et eldre spill som ikke kjører i WinXP Endret 4. april 2004 av Spaz Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) ja, ville vel gått for XP, men Windows 2000 er ikke så værst den heller hvis du legger i Service Pack 4. selv om jeg aldri har prøvd et eneste spill i Windows 2000 enda faktisk Endret 5. april 2004 av wil Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 ja selv så bruker jeg WinXp og er fornøy. Hadde en gang tenkt å innstallere Win200 m SP4 bare for å prøve hvordan det gikk... Jeg tenker egentlig ikke på gamle DOS spill men mer på nyere spill som krever litt av dataen din. Derfor troddde jeg at WinXp krevde bedre pc enn win2000 gjør og som blir til at spillene krever mindre av pc'en når du har Win200 inne.. Fatter?? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Er Windows2003 server bra å spille med ? Det går så det suser. Ikke dårligere enn windows XP i alle fall. Mitt inntrykk (brukte server 2003 i et halvt år) var at det faktisk gikk en smule raskere. Lenke til kommentar
beh Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Jeg kan tenke meg at Win2k3 server er ganske rask, det er ganske mye "overhead" fra XP som ikke er aktivert her. Hvis man gir XP en skikkelig rundgang burde det også bli bra, tenker på alt dill dall som er aktivert i XP fra begynnelsen av. Mener å ha lest en test noe sted som kåret Win 2k til det raskeste operativsystemet å spille i. Edit: Skrive leif Endret 7. april 2004 av beh Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Helt klart XP... trur jeg Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 hørte en gang at det var litt dårlig Sens på CS i Windows 2000, men det tviler jeg på. Windows 2000 med Service Pack 3 eller 4 er minst like bra som XP. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hadde store problemer med ytelsen i spill i win2000, aner ikke hva det kom av. Prøvde det meste av tweaks og drivere, men i XP fungerer alt perfekt. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 av egen personlig erfaring så mener jeg at rent spillemsssig er 2000pro/2000srv/xp/2003 like gode med minimale forskjeller. Alle har de samme muligheter for lyd, bilde, 3D og joystick. For best ytelse har 2000 pro/server minst å konfigurere (slå av noen services). I XP bør alle fancye effekter i GUI og enkelte servces slås av. 2003 server er designet for å gå på samme plattform som 2000, gjerne med bedre ytelse men der må man faktisk manuelt aktivere 3D, lyd o.l. Søk på nettet etter en guide for dette, den heter noe alla "2003 as a workstation". Siden jeg ikke vil ha en egen installasjon for bare spilling så bruker jeg XP Pro og har INGEN problemer!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå