Gå til innhold

Beste OS for gamere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde tatt WinXP! Bruker det selv (bla til gaming) og er strålende fornøyd med dette!

Ulempe:

Du kan ikke kjøre gamle dos-spill

Jeg holder også en knapp på WinXP. Hvis du skal kjøre eldre DOS og Windows-spill, finnes det endel programmer som muliggjør dette. Ved hjelp av DOSBox, VDMsound og informasjon\hjelp fra VOGONS forumet, så har jeg enda ikke kommet over et eldre spill som ikke kjører i WinXP :D

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

ja, ville vel gått for XP, men Windows 2000 er ikke så værst den heller hvis du legger i Service Pack 4. selv om jeg aldri har prøvd et eneste spill i Windows 2000 enda faktisk

Endret av wil
Lenke til kommentar

ja selv så bruker jeg WinXp og er fornøy. Hadde en gang tenkt å innstallere Win200 m SP4 bare for å prøve hvordan det gikk...

Jeg tenker egentlig ikke på gamle DOS spill men mer på nyere spill som krever litt av dataen din. Derfor troddde jeg at WinXp krevde bedre pc enn win2000 gjør og som blir til at spillene krever mindre av pc'en når du har Win200 inne..

Fatter?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at Win2k3 server er ganske rask, det er ganske mye "overhead" fra XP som ikke er aktivert her. Hvis man gir XP en skikkelig rundgang burde det også bli bra, tenker på alt dill dall som er aktivert i XP fra begynnelsen av. Mener å ha lest en test noe sted som kåret Win 2k til det raskeste operativsystemet å spille i.

Edit: Skrive leif

Endret av beh
Lenke til kommentar

av egen personlig erfaring så mener jeg at rent spillemsssig er 2000pro/2000srv/xp/2003 like gode med minimale forskjeller. Alle har de samme muligheter for lyd, bilde, 3D og joystick. For best ytelse har 2000 pro/server minst å konfigurere (slå av noen services). I XP bør alle fancye effekter i GUI og enkelte servces slås av. 2003 server er designet for å gå på samme plattform som 2000, gjerne med bedre ytelse men der må man faktisk manuelt aktivere 3D, lyd o.l. Søk på nettet etter en guide for dette, den heter noe alla "2003 as a workstation".

Siden jeg ikke vil ha en egen installasjon for bare spilling så bruker jeg XP Pro og har INGEN problemer!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...